Na globalnom tržištu glazbe vlada optimizam

Zaključci s nedavne konferencije Međunarodnog ureda za zaštitu mehaničkih prava BIEM otkrivaju razloge za optimizam na globalnom tržištu snimljene glazbe: 2021. godine, globalna vrijednost trebala bi premašiti 25 milijardi dolara, a oko 81% činit će glazba putem streaminga.

Ovisno o teritoriju, broj konzumenata glazbe putem nekog od streaming servisa raste između 5% i 10% iz godine u godinu. S najvećim brojem pretplatnika može se pohvaliti Spotify (46 milijuna), slijede ga Apple Music (21 milijun), kineski Tencent (15 milijuna) te Deezer sa 6.8 milijuna. Prodaja obiteljskih pretplatnih paketa napravila je velike pomake i sada čini oko 25% svih pretplatnika, dodatno šireći tržište.

Zanimljivo je da sjevernije zemlje prednjače po udjelu pretplatnika na video servise – u razvijenijim zemljama njihov udio čini 30-50% čitave populacije, dok se u mediteranskim zemljama ovaj broj kreće oko 10%. Je li zaista riječ o indeksu razvijenosti ili pak o ljepšim vremenskim prilikama i većem broju sunčanih dana, nije poznato.

Prodaja vinila čini od 3-7% ukupnih prihoda glazbenog tržišta, a zanimljivo je da 68% kupaca čine mladi od 16 do 35 godina.

Zabilježen je nezanemariv porast prodaje razne audio opreme i opće potrošnje na glazbu (preko 20% u odnosu na 2010.). Očekuje se da će s vremenom na veće korištenje glazbe utjecati i probijanje „pametnih uređaja“ kojima se upravlja glasom, a koji čine centar za upravljanje raznim uređajima modernih domova.

Na tržište se vraća optimizam, no među izazovima za budućnost ostaju prihodi glazbenika i autora od servisa poput YouTubea i sličnih, zatim pitanje prijenosa vrijednosti te piratstvo.

(mp)

 

 

O autoru
Međimurje Press – specijalizirani vremenski zapisnik koji donosi najnovije i pouzdane vijesti iz Međimurja.

Vezane vijesti

Komentiraj

*