Najava programa u Centru za kulturu Čakovec do 20. ožujka

1.TRIBINA ČAKOVEC ČETVRTKOM

21.3. BALADE PETRICE KEREMPUHA

28.3. IDEMO U ŽIVO

2. IZLOŽBA

21.3. u 19.00 sati – PETAR HRANUELLI – otvorenje izložbe

3. FILMSKI PROGRAM: KORGI: KRALJEVSKI PAS VELIKOG SRCA, MOJ DIDA JE PAO S MARSA, NA PLAŽI CHESIL

4. IZ DANA U DAN

Najave:

Tribina ČČ 21.3.2019. u 20 sati

HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U VARAŽDINU

Miroslav Krleža

BALADE PETRICE KEREMPUHA

Režija: Georgij Paro

Dramaturg: Marijan Varjačić

Scenograf: Aljoša Paro

Kostimografkinja: Jadranka Tomić

Scenska glazba: Vid Kralj Novak

Uloge: Ljiljana Bogojević, Zdenko Brlek, Hana Hegedušić, Jan Kerekeš, Ljubomir Kerekeš,

Sunčana Zelenika Konjević

Predstavom Balade Petrice Kerempuha Georgiij Paro, zasigurno jedan od najvećih hrvatskih redatelja i najvećih Krležijanaca sa sjajnom glumačkom ekipom HNK u Varaždinu stvara izniman kazališni čin, koji izvire iz Krležina teksta, poziva se na sadašnjost, a teatralizacijom kreće u sferu svojevrsne kazališne metafizike.

Fragmenti Krležinih Balada stvaraju zanimljive žive situacije i dijaloge prepoznatljive svakom današnjem gledatelju, a glumačkim i redateljskim činom postaju iznimnom kazališnom predstavom. Kajkavski tekst svojom specifičnošću dodatno govori o stvarnosti i poeziji kazališta istodobno, a esejistički dijelovi na štokavskom standardu, sjajan su kontrapunkt i afirmacija kajkavskim Baladama. Izuzetna glumačka igra i redateljska kontekstualizacija, redateljski koncept, stvaraju toplu predstavu koja kreće prema metafizičkom onostranom. Zanimljivo je napomenuti kako ova predstava nastaje upravo na 80. obljetnicu izdavanja Balada Petrice Kerempuha te kako se u njoj poetski poziva i na stvarnost i na oživljavanje kajkavskog, a prije svega na pitanja o ljudskoj egzistenciji.

Balade Petrice Kerempuha Miroslava Krleže u režiji Georgija Para i izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu proglašene su najboljom predstavom 9. Gumbekovih dana (2016.).

Adaptacijom koja povezuje poetski svijet balada s naglašeno kritično prikazanom suvremenom zbiljom stvorena je iznimna poetska drama slojevitih značenja koja efektnom režijom i sjajnim glumačkim ostvarenjima predstavlja jedan od vrhova našeg suvremenog teatra.

Izvor: www.hnkvz.hr

Tribina ČČ

28. ožujka 2019. u 20 sati

Luda kuća i Vesela Republika Zagreb

IDEMO UŽIVO

Rene Bitorajac, Igor Mešin

Ton i svjetlo: Kristijan Mrkoci

Dizajn svjetla: Saša Mondecar

Video: Saša Marković

Kostimi: Vedrana Rapić

Nova HIT predstava Renea Bitorajca i Igora Mešina IDEMO UŽIVO oduševila je publiku širom Hrvatske i rasprodala sve dvorane u kojima je igrala!

Igor Mešin i Rene Bitorajac igrali su zajedno u epizodama serija Naša mala klinika, Bitange i princeze i Odmori se zaslužio si. Igrali su i u istim filmovima (Rusko meso, Nebo sateliti, Tri muškarca Melite Žganjer, General), zajedno vodili 5 sezona Super talenta i 5 sezona showa Tvoje lice zvuči poznato, ali nikada nisu zajedno igrali na kazališnim daskama. Svoje desetogodišnje televizijsko partnerstvo, odlučili su okruniti fantastičnim kazališnim projektom.

Možete li zamisliti što nam je ovaj iskusni i dokazani dvojac priredio u kazalištu? Svega pomalo: i televizije i filma i kazališta i glume i režije i vođenja. Odlučili su s nama podijeliti sve dobre ali i one loše strane svojih zanimanja.

Izvor: www.ludakuca.hr

IZLOŽBA

CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC

izložbeni prostor, 21. ožujka 2019. u 19.00 sati – 8. travnja 2019.

PETAR HRANUELLI

SKULPTURE I CRTEŽI

Rođen u Supetru (27.12.1975.), a do 1994. godine živi u Postirama na otoku Braču. Izlaže od 1994. godine na 51 samostalnih i 99 skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Dobitnik je nekoliko nagrada i priznanja. O njegovom umjetničkom radu pisali su istaknuti likovni kritičari: Nikola Albaneže, Nikolina Mahović, Stanko Špoljarić, Davorin Vujičić, Draženka Jalšić Ernečić, Romana Tekić, Olivera Vukotić, Vesna Bunčić, … Djela mu se nalaze u javnim i privatnim zbirkama (Hrvatska, Slovenija, Njemačka, Nizozemska, Italija, Austrija, Srbija, Turska, Crna Gora, Engleska, Španjolska, Kalifornija, Čile,…)

Hranuellijev opus materijalom i vitalnošću vezan je uz ishodište, otok Brač. Kamene skulpture formi apstrahiranih iz figurativnog prikazuju najčešće žene (Venere) i ljudsku figure općenito, redovito u dijalogu s tradicijom od prahistorije preko klasične antike do suvremenog doba. Vitalnost i bujnost isklesana u kamenu, nekadi i u drugim materijalima poput stakla, bilo da se radi o skulpturama manjeg formata ili javnoga karaktera odlike su Hranuellijeva stvaralaštva.

Član je HDLU-a od 2006. godine. Živi i stvara u Rasoji i Zagrebu.

Tekst iz kataloga

Skulpture i crteži Petra Hranuellija

Što razmišljam gledajući skulpture Petra Hranuellija? Gledam li najprije volumen, elemente forme, materijal iz kojeg su izrađene, površinu, morfologiju, utjecaje… ili me neodoljivo privlači njihova poruka, simbolizam i kontekst u koji umjetnik pozicionira ženu kao vječnu temu? Događa se upravo ovo drugo.

Te dimenzijama male, ali iznimno moćno oblikovane skulpture žena, u punoći volumena i snazi s kojom je u njima zatočena energija oblikovanja, emaniraju na promatrača poruku o ženi kao ne samo vječnom vitalističkom principu, već otkrivaju Petra Hranuellija kao feminista u najčišćem značenju pojma, bez suvišnih ideoloških natruha. Mogli bismo reći kako autor motivu žene prilazi arhetipski, a mogli bismo jednako tako istaknuti kako je vrlo zanimljivo da u današnje vrijeme – kada svi drže dijetu ili imaju iskrivljene standarde o izgledu ženskog tijela – jedan umjetnik ponovno želi staviti u prvi plan arhetipski simbol plodnosti, obnavljanja života, ali i žene koja je postojana, stamena i otporna na sve životne nedaće i bure. Hranuellijeve skulpture žena ne može otpuhati niti velebitska bura, a kamoli da im može nauditi neki frustrirani pripadnik muškog roda.

No, ovaj je skulptor dugo tražio i usavršavao svoj izraz, svjestan obvezujućeg i opterećujućeg konteksta velike tradicije moderne i suvremene hrvatske skulpture, posebice u kamenu i bronzi. U njegove oblike nisu ugrađene samo paleolitske Venere, simboli plodnosti dalekih civilizacija, barokne raskošne i putene ljepojke, već je umjetnik sam sebi postavio zahtjevnu granicu: u opsežnom stilsko-morfološkom vokabularu kojeg su nam ostavili hrvatski moderni i suvremeni kipari i kiparice, Hranuelli je percipirao i usvojio kiparske probleme i rješenja – ili im je tek postao intuitivno blizak – Frana Krišinića, Ive Lozice, Koste Angelija Radovanija, Zvonimira Lončarića, Milene Lah, Velibora Mačukatina, Vjekoslava Rukljača i Marije Ujević-Galetović, ali ih nije prepisao. Hranuellijeve skulpture pokazuju pomno studiranje anatomije ženskog tijela i pokreta, iako na prvi pogled djeluju tako voluminozno: to što su punijeg volumena, ne znači kako je na kiparu lakši zadatak da ih volumenski i prostorno oživi i „pokrene“. Štoviše, taj je proces još zahtjevniji.

Mramor i kamen iz kojeg izlaze Hranuellijeve žene iznimno je dinamiziranih površina i ploha, kao da ih je zaista oblikovala tisućljetna erozija vjetra i vode. One postoje još od prije svijeta – što bi se reklo – prije ove naše civilizacije, a toliko će trajati i u budućnosti nakon nas. U oblikovanju površine, kao i specifičnoj atemporalnoj morfologiji poput totema i simbola plodnosti, umjetnik iznimno pazi da ih pretjerano ne dorađuje, odnosno, pomno ih usavršava, ali pazi da svaka mala forma ostane sačuvana kao da je dio prirode ili svojevrsni u prirodi pronađeni objekt (objet trouvé) ma koliko to nekomu u interpretaciji i kontekstualizaciji zvučalo pomalo bizarno. U ideji kako su žene dio prirode, i često po mnogim parametrima bliže njoj od muškaraca, Hranuelli ne pretjeruje, već ju odlično balansira kao poruku svojih skulptura.

Crteži u tušu na bijelom papiru mogu biti shvaćeni kao predlošci za skulpture, ali jednako tako kao samostalna likovna slika i artefakt. Oni su jednostavni, čisti i nepretenciozni, i u svojoj voluminoznosti izazivaju tiho poštovanje. No, uvijek ćemo u Hranuellijevim crtežima ženskog tijela zapaziti nježnost i određeno strahopoštovanje pred time koliko je žensko tijelo zapravo vrlo moćan stroj. Ponekad smo zaista bliže vodama, zemlji, vjetru i fazama Mjeseca, nego ostatku naših muških polovica, a taj fenomen Petar Hranuelli iznimno senzibilno prepoznaje i utiskuje u svoje crteže i skulpture.

Iva Körbler

20. ožujka – MEĐUNARODNI DAN KAZALIŠTA ZA DJECU I MLADE

Centar za kulturu Čakovec – srijeda 20.3.2019. u 11.00 sati

DRAMSKI STUDIO DADA KD PINKLEC

SNJEGULJICA

(inspirirano pričom Braće Grimm)

Premijera 3. prosinca 2017. u Centru za kulturu Čakovec

Dramsko lutkarska predstava

Redatelj: Davor Dokleja

Glazba: Igor Baksa

Likovno oblikovanje: Jelena Dokleja

Oblikovanje svejtla: Mario Zelenbaba

Grafičko oblikovanje: Ena Jagec

Igraju:

Asja Vidović, Ena Jagec, Nina Bočkaj, Katarina Pintarić, Neven Matoša, Aleksandar Filo, Vita Mikulić, Lana Benčik, Mihael Pristav, David Grabant, Matej Žerjav, Dora Kliček

O predstavi:

Poznatu priču o ”Snjeguljici i sedam patuljaka” ispričati ćemo na potpuno novi i svježi način. Koristeći se lutkarskom tehnikom, sve ćemo likove, osim Snjeguljice, oživjeti raznim lutkama načinjenim od šalova, kapa, rukavica i kojekakvih zimskih odjevnih predmeta…

Trajanje: 30 min.

Dob: 4 + (predškolski uzrast i niži razredi osnovne škole)

Iz dana u dan

petak 15.3.

18.00 U SIGURNIM RUKAMA

In safe hands

drama / Francuska / 2018.

Režija: Jeanne Herry

Uloge: Sandrine Kiberlain, Gilles Lellouche, Élodie Bouchez

20.00 LADA KAMENSKI

hrvatski igrani film / Hrvatska / 2019.

subota 16.3.

16.00 KORGI: KRALJEVSKI PAS VELIKOG SRCA

The Queen’s Corgi

animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / SAD / 2019.

Režija: Ben Stassen

Glasovi: Luka Bulović, Ivan Šarić, Hana Hegedušić Janko Rakoš, Nina Erak-Svrtan

18.00 U SIGURNIM RUKAMA

drama / Francuska / 2018.

20.00 KAVALIR S PIŠTOLJEM

Old Man & the Gun

kriminalistička drama / SAD / 2019.

Režija: David Lowery

Uloge: Robert Redford, Casey Affleck, Sissy Spacek, Danny Glover, Tom Waits

nedjelja 17.3.

16.00 Studio suvremenog plesa „Teuta“ Čakovec

PLESNE MINIJATURE

18.00 U SIGURNIM RUKAMA

drama / Francuska / 2018.

20.00 KAVALIR S PIŠTOLJEM

kriminalistička drama / SAD / 2019.

ponedjeljak 18.3.

18.00 KORGI: KRALJEVSKI PAS VELIKOG SRCA

animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / SAD / 2019.

20.00 KAVALIR S PIŠTOLJEM

kriminalistička drama / SAD / 2019.

utorak 19.3.

18.00 U SIGURNIM RUKAMA

drama / Francuska / 2018.

20.00 HLADNI RAT

romantična drama / Poljska / 2018.

srijeda 20.3.

11.00 SNJEGULJICA

Dramski studio Dada KD Pinklec

Međunarodni dan kazališta za djecu i mlade

20.00 OTAC I SIN

četvrtak 21.3.

19.00 izložbeni prostor – otvorenje izložbe

PETAR HRANUELLI – skulpture i crteži

20.00 Tribina ČČ

HNK U Varaždinu

BALADE PETRICE KEREMPUHA

petak 22.3.

20.00 ŠTO SU “SAMO CRNJACI I DRUGE ZLOČESTE FORE”?

Nastupaju: Aleks Curać Šarić, Vlatko Štampar, Saša Turković i Goran Vugrinec Goc

subota 23.3.

16.00 KORGI: KRALJEVSKI PAS VELIKOG SRCA

animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / SAD / 2019.

18.00 MOJ DIDA JE PAO S MARSA

igrani film za djecu / Hrvatska / 2019.

20.00 NA PLAŽI CHESIL

On Chesil Beach

romantična drama / Velika Britanija / 2019.

Režija: Dominic Cooke

Uloge: Saoirse Ronan, Billy Howle, Emily Watson, Anne-Marie Duff

nedjelja 24.3.

16.00 KORGI: KRALJEVSKI PAS VELIKOG SRCA

animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / SAD / 2019.

18.00 MOJ DIDA JE PAO S MARSA

igrani film za djecu / Hrvatska / 2019.

20.00 NA PLAŽI CHESIL

romantična drama / Velika Britanija / 2019.

ponedjeljak 25.3.

18.00 KORGI: KRALJEVSKI PAS VELIKOG SRCA

animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / SAD / 2019.

20.00 NA PLAŽI CHESIL

romantična drama / Velika Britanija / 2019.

utorak 26.3.

18.00 MOJ DIDA JE PAO S MARSA

igrani film za djecu / Hrvatska / 2019.

20.00 NA PLAŽI CHESIL

romantična drama / Velika Britanija / 2019.

srijeda 27.3.

19.00 HUMANITARNI KONCERT – KATRUŽA

četvrtak 28.3.

20.00 Tribina ČČ

Luda kuća

IDEMO UŽIVO

Rene Bitorajac & Igor Mešin

petak 29.3.

18.00 OPSADNO STANJE

Captive State

SF, triler / SAD / 2019.

Režija: Rupert Wyatt

Uloge: Madeline Brewer, Vera Farmiga, John Goodman

20.00 VOLJENI

Benzinho

drama / Brazil / 2018.

Režija: Gustavo Pizzi

Uloge: Karine Teles, Otávio Müller, Adriana Esteves

(Vesna Makovec)

O autoru
Međimurje Press – specijalizirani vremenski zapisnik koji donosi najnovije i pouzdane vijesti iz Međimurja.

Vezane vijesti

Komentiraj

*