Međimurje Press
Nekategorizirano

Što nas sve čeka kroz naredni period u Centru za kulturu Čakovec

NOVA SEZONA – JESEN 2020.

  • TRIBINA ČAKOVEC ČETVRTKOM – POČETAK SEZONE

Centar za kulturu Čakovec, četvrtak 24. rujna 2020. u 20 sati

KAZALIŠNA DRUŽINA “ŠTOLCER“ ČAKOVEC

Kristina Štebih

NEKA UĐU KLAUNOVI

Redatelj: DEJAN BUVAČ

Uloge:

SINIŠA OBADIĆ – Toni Superslatki (Laurin i Irenin otac)

KRISTINA ŠTEBIH – Laura (Robijeva bivša žena)

NATALIE VURUŠIĆ – Bobi (Robijeva i Laurina kći)

SILVIO ŠTEFANAC – Robi (Laurin bivši muž)

DIJANA KIRIĆ – Irena (Laurina sestra)

STJEPAN PETKOVIĆ – Jura (Irenin sin)

MARKO BAKSA – Žec (susjed)

PETRA BALIĆ – Ana (Žecova žena)

IVICA MIKOLAJ – Ruda Havajac (Tonijev prijatelj)

ANJA ZANJKO – Daisy Skitnica (trudnica)

AMRA HRLEC – Đuka (Tonijeva prijateljica)

MARTINA ROŽA – vokal

MIŠA OVČAR – vokal

Scenografija: RUSA TRAJKOVA, KRISTINA ŠTEBIH, DEJAN BUVAČ

Kostimografija: ČLANOVI DRUŽINE

Tehničar rasvjete: DEJAN BUVAČ

Tehničar zvuka: NEVENA BUVAČ

Autor plakata: RUSA TRAJKOVA

U novoj predstavi, Kazališna družina Štolcer se pita kakve spone moraju vezati dvoje ljudi da bi se oni mogli nazvati prijateljima, rođacima, roditeljem, partnerom, sinom ili kćeri? Kako različito ili jednako na to isto pitanje, odgovaraju tri generacije? Događaju li se nevjerojatne kazališne scene u stvarnom životu i nevjerojatne scene iz stvarnog života u kazalištu? Je li nam bez maske na licu dozvoljeno ući na scenu i je li nam s maskom na licu

dozvoljeno ući u život? Bobi slavi 18. rođendan. Pozvani ste na proslavu!

Trajanje: 75 minuta

MUZIČKI MEMORIJAL JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI

CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC

1.10.2020. u 20.00 sati – Tribina Čakovec četvrtkom

VEČER LAUREATA

SYNCHRONOS ANSAMBL

Mia Elezović, klavir

Eric Lamb, flauta

Renaud Guy Rousseau, klarinet

Vlatka Peljan, violina/viola

Tajana Škorić, viola

Vid Veljak, cello

Luis Camacho, udaraljke

Dirigent: Josip Skender

Program: djela Mladena Tarbuka

Tribina Čakovec četvrtkom

8.10.2020 u 20.00 sati

MATER

hrvatski film/drama

debitantski/2019./HR, RS, FR, BA

Režija i scenarij: Jure Pavlović

Kamera: Jana Plećaš

Montaža: Jure Pavlović, Dragan Von Petrovic

Oblikovanje zvuka: Martin Semenčić

Kostimografija: Katarina Zaninović

Scenografija: Jana Plećaš

Uloge: Daria Lorenci-Flatz, Neva Rošić, Vera Zima, Anka Vučković, Marijo Jurković, Vinko Vuković, Marija Vrdoljak, Milivoj Barbir, Hrvoje Barbir Barba, Stephan Baumecker, Lili Jelinek, Till Patz

Nakon godina provedenih u Njemačkoj, Jasna se vraća u Hrvatsku kako bi se brinula o majci, koja je na umoru. Majčino onemoćalo tijelo čak i prikovano za krevet zrači zastrašujućim autoritetom koji se nadvija nad svima u njezinoj blizini. Kako dani prolaze Jasna se zapleće u mrežu zamjeranja od kojih je očajnički pokušavala pobjeći. Hoće li se uspjeti suprotstaviti majci ili će konačno nestati pod njezinim teškim zagrljajem?

Trajanje: 95 minuta

Tribina Čakovec četvrtkom

15.10.2020. u 20.00 sati

GRADSKO KAZALIŠTE – SCENA „GORICA“, Velika Gorica

(DIS)FUNKCIJA GLAVE
Autor: Bratislav Dimitrov
Redatelj i autor adaptacije: Ivan Leo Lemo
Scenografkinja: Vesna Režić
Kostimograf: Marko Marosiuk
Autor glazbe: Zvonimir Dusper
Oblikovatelji svjetla: Martin Šatović / Vesna Kolarec
Glume: Barbara Vicković, Ranko Zidarić, Alen Šalinović, Mladen Kovačić

Komedija istaknutog makedonskog komediografa Bratislava Dimitrova, koja na suptilan i vrlo duhovit način tematizira seksualne probleme kod muškaraca. Napisana je 2012. godine i u Makedoniji je stekla status kultnog hita.

U predstavi pratimo posjete trojice muškaraca psihijatrici i njihovo suočavanje sa seksualnim disfunkcijama te pokušajima da pronađu rješenje. Mogli bismo reći da je komedija Woodyallenovska jer opisuje psihoze suvremenog urbanog muškarca koji se u današnjem društvu, suočava s pritiscima patrijarhalnog odgoja te inflacije seksualne ponude. Sve je više pornografije i fetišizma, a sve manje bliskosti. U tom tjesnacu između očekivanja vječne seksualne spremnosti i frustrirajuće nemogućnosti muškarca da ispuni tu misiju, nalaze se životi naših protagonista. Naravno, neki to nazivaju i krizom srednjih godina. Komedija tematizira i strah od starenja, taj veliki tabu u današnjem ultimatumu mladosti koje forsira mainstream kultura takozvane Zapadne civilizacije.

Trajanje: 80 minuta

Tribina Čakovec četvrtkom

22.10.2020. u 20.00 sati

KONCERT

ARMANDO PUKLAVEC, bariton

SOFIA MITROPOULOS, sopran

VESNA LELJAK PETKOVIĆ, klavir

Armando Puklavec, hrvatski bariton, rođen je u Čakovcu 1974. godine. Prvo glazbeno obrazovanje stekao je u Glazbenoj školi u Varaždinu. Učio je trombon kod prof. Stjepana Rukljića, a solo-pjevanje kod prof. Darije Hreljanović. Studij pjevanja pohađao je u programu Sveučlišta za glazbu i scensku umjetnost u Beču, gdje je stekao stupanj Magister artium.

Debitirao je u produkciji opere Evgenij Onjegin Čajkovskog u HNK Zagreb, gdje je izveo niz uloga baritonskoga repertoara u Verdijevim operama: La Traviata (Giorgio Germont), Il Trovatore (Grof Luna), Don Carlo (Rodrigo Posa); Wagnera: Tristan und Isolde (Kurwenal); Leoncavalla: I Pagliacci (Tonio); Mozarta: Čarobna frula (Papageno); Musorgskog: Hovanščina (Šakloviti); Šuleka:Koriolan (Aufidije); Zajca: Nikola Šubić Zrinjski: naslovnu ulogu pjevao je u Rijeci, Osijeku i Splitu. Nastupao je i u Narodnom pozorištu u Sarajevu, tumačeći glavne baritonske role u operama: Rigoletto, Traviata, Krabuljni ples, Ljubavni napitak, La Bohème, Carmen, Gianni Schichi.

Na festivalu “Rossini in Schönbrunn” u Beču pjevao je Figara u Rossinijevoj operi Il Barbiere di Siviglia, a u Zlatnoj dvorani Musikvereina sudjelovao je u izvedbi Orffove kantate Carmina burana i Faureovog Requiema.

U HNK Split pjevao je u baletu Pulcinella Igora Stravinskog, te u Gotovčevoj operi Ero s onoga svijeta (Mlinar Sima), Hatzeovoj Adel i Mara (Frane), Zajčevom Zrinjskom, Mascagnijevoj Cavalleria rusticana (Alfio), a bio je i Falke u opereti Der Fledermaus J. Straussa sina.

Višestruko je nagrađivan kao trombonist i kao pjevač, od čega valja izdvojiti nekoliko prvih nagrada na natjecanjima trombonista u Križevcima i Beogradu, a prestižne pjevačke nagrade osvojio je na natjecanjima u Osijeku, Herceg Novom, Beču, Bratislavi, Tarantu, Mariboru…

Sofia Mitropoulos rođena je u Solunu, gdje je završila glazbene studije na Novom konzervatoriju, te debitirala u Purcellovoj operi Didona i Enej. Usavršavala se u majstorskim klasama kod: Luigi Alva, Ruggero Raimondi, Renato Bruson, Ines Salazar, Raina Kabaivanska. Pobijedila je na međunarodnom natjecanju atenske koncertne dvorane Megaron, te 2001. na opernom natjecanju u Spoletu. Nakon drugog mjesta na natjecanju Velluti, 2003. godine, pobijedila je na natjecanju Verdijanski glasovi u Bussetu, na kojem je predsjednik žirija bio Jose Carreras. Na repertoaru su joj uloge u Mozartovim djelima poput Donna Elvira ( Teatro San Carlo u Lisabonu), Contessa (Spoleto uz gostovanja u Japanu i Koreji), Fiordiligi (Atenska koncertna dvorana Megaron i Teatro Mancinelli u Orvietu), Vitellia (Pavia, Pisa, Ravenna, Cremona, Brescia, Como); zatim u Haydnovim, Clarice, Il Mondo della Luna (Spoleto); pa u Straussovom Šišmišu – Rosalinde (Solunska Opera). Tumačila je brojne Verdijeve junakinje poput Leonore u Trubaduru (Nacionalni teatar u Ateni, Teatro San Carlo, japansko gostovanje), Elisabeth u Don Carlosu (Welsh National Opera i kazalište u Baselu, na francuskom), Amelia u Krabuljnom plesu (Fondazione Toscanini, Teatro lirico di Cagliari, Teatro Municipal di Santiago del Cile), Amelia u Simon Boccanegra (Teatro Comunale di Bologna). Ulogu Lady Macbeth i ulogu Ducessa Elena u Vespri siciliani utjelovila je na pozornici Hrvatskog Narodnog Kazališta u Splitu. Naslovnu ulogu opere Aida pjevala je u Megaronu u Solunu, Teatro Grecco di Taormina i u Teatro dei Ruderi Cirella – Diamante. U više navrata bila je pozvana interpretirati Verdijev Requiem na mjesto praizvedbe, u crkvu Svetoga Marka u Milanu, a pjevala ga je i u solunskom Megaronu. Pjevala je u Puccinijevim operama uloge poput Manon Lescaut (Spoleto, Mađarska nacionalna opera), Suor Angelica (Teatro Mancinelli) i Mimi (Teatro Lirico sperimentale di Spoleto).

Dobitnica je brojnih nagrada.

Tribina Čakovec četvrtkom

29.10.2020. u 20.00 sati

Kazališna družina Pinklec, Čakovec

NORMALAN ŽIVOT

premijera

Redatelj: Miran Kurspahić

Dramaturgija: Rona Žulj

Glazba: Nikša Marinović

Scenografija i kostimi: Domagoj Štimac

Glumci: Karolina Horvat, Mario Jakšić, Davor Dokleja, Bruno Kontrec

ZBOG NEIZVJESNE SITUACIJE IZAZVANE KORONA PANDEMIJOM PRETPLATU TRIBINE ČAKOVEC ČETVRTKOM OVE SEZONE NE UPISUJEMO.

  • FESTIVAL KOMORNE GLAZBE 2020. – osvrt

6. Festival komorne glazbe po prvi puta je održan u Centru za kulturu. Prvih pet festivala održano je u zgradi Scheier, zdanju. koje je svojom akustikom i brojem posjetitelja, puno primjerenije izvođenju i slušanju klasične glazbe. No, trenutno korona stanje i epidemiološke mjere treba poštivati.

Festival je otvorio mladi vrlo perspektivni Međimurski tenor Filip Hozjak uz klavirsku pratnju Danijela Ota. Kod odabira programa Hozjak je vodio računa da predstavi više glazbenih epoha i stilova stoga su slušatelji mogli uživati u izvođenju djela Cottraua, Tostija, Kalmana, Cardilla i Hatzea. Skladbe poput O sole mio, Santa Lucia, arije iz Kalmanovih operetta i na kraju Hatzeova Serenada izmamile su velik pljesak publike.

Danijel Oto uvijek iznova dokazuje izraziti talent za korepeticiju. Nenametljiv, precizan, tehnički gotovo savršen.

U drugom dijelu koncerta nastupili su mladi klarinetisti pod imenom Zadarski kvartet klarineta.

Vrlo zahtjevan i raznolik program odsvirali su doista zrelo, tehnilčki dotjerano, s puno dinamičkog nijansiranja i mladalački muzikalno. Posebno nas se dojmila izvedba Gershwinove ” Rapsodije u plavom “ i Suite “Peer Gynt” Edwarda Griega.

Druge festivalske večeri nastupio je duo Draušnik-violina i Bedek-gitara. Uistinu dobro uigrani glazbenici koji u svojim biografijama imaju sijaset domaćih i inozemnih nastupa i nagrada, pokazali su u djelima Paganinija, De Falle, Miletića i Sarasatea briljantnu tehniku i vrhunsku uigranost. Publika je uživala u njihovim izvedbama. Zanimljivo je da je violinisti pukla žica upravo u skladbi Nicola Paganinija što je izazvalo razne reakcije kod publike.

Završetak festivala pripao je Klavirskom triju u sastavu Petra Gilming-klavir, Donagoj Pavlović-klarinet i Branimir Pustički-violončelo. U doista klasičnom repertoaru za komornu glazbu izveli su dva trija: Beethovena i Brahmsa. Dugogodišnja suradnja ovih umjetnika pokazala se kroz lakoću muziciranja. Uživanje u sviranju prenjeli su i na publiku koja ih je ispratila dugotrajnim pljeskom.

Unatoč korona stanju festival je održan, publike je bilo u zadovoljavajućem broju.

  • MUZIČKI MEMORIJAL JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI

CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC

30.9. i 1.10. 2020. u 20.00 sati

Program:

30.9.2020. u 20 sati

KONCERT

ZAGREBAČKI SOLISTI

Ansambl Zagrebačkih solista osnovan je 1953. godine u okviru Radio Zagreba, pod umjetničkim vodstvom glasovitoga violončelista Antonija Janigra.

Tijekom više od šest desetljeća – pod umjetničkom palicom jednako znamenitih koncertmajstora, poput Dragutina Hrdjoka, Tonka Ninića, Anđelka Krpana i Borivoja Martinića-Jerčića – Zagrebački solisti odražavaju kvalitetu muziciranja na zavidnoj razini, a koju redovito prezentiraju i na prestižnim svjetskim koncertnim pozornicama.

Od 2012. godine Ansambl nastupa uz glasovitoga violinista Sretena Krstića kao svojega koncertmajstora, a ujedno i koncertmajstora Münchenske filharmonije.

Do sada su Zagrebački solisti održali gotovo 4000 koncerata na svim kontinentima, u najvećim svjetskim centrima i najslavnijim koncertnim dvoranama kao što su Musikverein (Beč), Concertgebouw (Amsterdam), Royal Festival Hall (London), Berlin Philharmonic Hall, Tchaikowski Hall (Moskva), Santa Cecilia (Rim), Carnegie Hall (New York), Opera House (Sydney), Victoria Hall (Ženeva), Teatro Real (Madrid), Teatro Colon (Buenos Aires), Versailles itd.

1.10.2020. u 20.00 sati – Tribina Čakovec četvrtkom

VEČER LAUREATA

SYNCHRONOS ANSAMBL

Mia Elezović, klavir

Eric Lamb, flauta

Renaud Guy Rousseau, klarinet

Vlatka Peljan, violina/viola

Tajana Škorić, viola

Vid Veljak, cello

Luis Camacho, udaraljke

Dirigent: Josip Skender

MLADEN TARBUK LAUREAT NAGRADE GRADA ČAKOVCA “JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI” ZA 2019. GODINU

Mladen Tarbuk laureat Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski” za 2019. godinu

Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski”, u sastavu Iva Lovrec Štefanović, Trpimir Matasović (predsjednik), Petra Pavić, Kršimir Seletković i Ladislav Varga, u uži je izbor za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno prošle godine uvrstio četiri skladbe – io sono je t’aime Frane Đurovića, Razgovore u trgovačkom centru Maka Murtića, Quatre épigrammes de temps Mladena Tarubuka te Darkroom Davora Branimira Vinczea. Jednoglasnom odlukom članova ocjenjivačkoga suda odlučeno je da je laureat Nagrade “Josip Štolcer Slavenski” za prošlu godinu Mladen Tarbuk. Nagrađeno  djelo praizveo je švedski ansambl Mimitabu 8. studenog 2019.  u sklopu programa Glazbene tribine Opatija. Nagrada će laureatu biti uručena u sklopu programa 47. Majskog muzičkog memorijala Josip Štolcer Slavenski u Čakovcu u svibnju 2021. godine.

Obrazloženje

Quatre épigrammes de temps na nekoliko se razina nadovezuje na niz ranijih Tarbukovih skladbi. Tako se u njoj istražuju zvukovni potencijali unutar raznolikog komornog ansambla (u ovom slučaju čine ga flaute, klarineti, udaraljke, klavir, violina i violončelo), a istodobno se i tematizira određenost glazbe njezinom temeljnom, vremenskom dimenzijom. U tom smislu, ovo se djelo poglavito nadovezuje na skladbu 4 estancias iz 2012. godine, također nagrađenu Nagradom “Josip Štolcer  Slavenski”. Tarbuk se, međutim, ne ponavlja. Jer, usprkos činjenici da se obje skladbe temelje, među ostalim, na serijalnim načelima, kao i na skladateljsko-tehničkim postupcima koji nose izravne odzvone djela autora prve polovine prošloga stoljeća, a posredno su zagledana i puno dalje u prošlost, do baroknih majstora, pa čak i frankoflamanskih polifoničara, Quattre épigrames istodobno su i posve samosvojno djelo. Odustajući od polistilizma i izvanglazbene programnosti, odrednica inače bitnih za velik dio njegova opusa, Tarbuk ovdje donosi “program” koji je izrazito unutarglazben. Četiri stavka tako su četiri ogleda o različitim aspektima protoka glazbenoga vremena, kojemu se u konačnici, kako ističe i sam skladatelj u popratnome tekstu, “ne može uteći”. Ti eseji ujedno su i suptilne posvete starijim majstorima, premda nipošto ne na razini citatnosti i/ili parafraziranja. U korištenju zrcalnih obrazaca u prvome stavku moguće je tako naslutiti Tarbukovu duhovnu bliskost s, primjerice, Bartókom ili čak Machautom; “zaustavljeno” vrijeme drugoga stavka, s kaleidoskopskim mijenama zvukovnih boja podsjetit će na neke Schönbergove ili Webernove opuse, pa čak i na polagani stavak Vivaldijeva Koncerta za četiri violine u h-molu (i njegovu obradu u Bachovu Koncertu za četiri klavira u a-molu); Hindemithu, a još i više – ponovno – Bachu podosta duguje završna fuga. U kontekstu hrvatske glazbene baštine, serijalni postupci u tim stavcima svakako nude i asocijacije na (proto)serijalnost nekih djela Josipa Štolcera Slavenskog – primjerice Chaosa – kao i na načela organizacije glazbene građe u djelima Rubena Radice. No, najpoetičniji, treći stavak Tarbukovih Četiriju epigrama ostavlja dojam hommagea Tarbukovu učitelju Stanku Horvatu i njegovoj trajnoj vjeri u melodiju i latentnu “pjevnost” instrumenata. Taj stavak kao da u sebi nosi i temeljni zaključak ovih četiriju promišljanja glazbenoga vremena – ako se vrijeme već ne može izokrenuti i/ili zaustaviti, ako mu se, štoviše, “ne može uteći”, onda se barem može i treba uživati u ljepoti njegova trajanja.

Trpimir Matasović

  • I Z L O Ž B E – jesen 2020.

rujan: MIO VESOVIĆ – izložba fotografija – 3. 9. – 30.9. 2020.

Istina kao laž„

Kustos izložbe: Feđa Gavrilović, likovni kritičar, voditelj galerije „Forum „

listopad: FACEBOOK GRUPA ČAKOVČANKE I ČAKOVČANCI

1.10 – 26. 10.2020. izložba fotografija

Tema: Staro kupalište i park,

HRVOJE MARKO PERUZOVIĆ, izložba slika, 29.10 – 15.11. 2020.

Kustosica izložbe: Iva Korbler

studeni: PAVAO VAMPLIN, 19. 11. – 7. 12. 2020.

“U ritmu vremena”, grafički dizajn.

Čakovečki umjetnik Pavao Vamplin (1924. – 2000.) aktivno je djelovao u drugoj polovini 20. stoljeća te se bavio širokim dijapazonom područja – od slikarstva i grafike do oblikovanja keramike i grafičkog dizajna. Iako je svojim djelovanjem obilježio vizualne komunikacije u Hrvatskoj od 1950-ih do 1970-ih, njegov doprinos grafičkom dizajnu donedavno je bio neistražen i do sada nije bio predstavljen javnosti u formi izložbe.

Kustosica izložbe: Lovorka Magaš Bilandžić,

prosinac: ROBERT WRANA – 10.12. – 24.1. 2021.

slike i skulpture

Kustosice izložbe : Marta Horvat i Maja Žvorc

  • F I L M – jesen 2020.

Pandemija je u kratkom vremenu promijenila filmsku industriju. Nacionalna Mreža neovisnih kinoprikazivača doživljela je dramatičan pad gledanosti uz nedostatak filmova. Tako se vrijeme koje smo provodili u kinima pokušalo nadoknaditi virtualnim sadržajima i besplatnim filmovima koji su u rekordnom vremenu iznikli u krizi koja nas je zadesila. Ipak, u isto vrijeme, samoizolacija je na neki način samo podsjetila kako je svakodnevicu bez živog oblika konzumiranja umjetnosti nepodnošljivo zamisliti, a kamoli živjeti.

Mreža neovisnih kina tijekom rujna prikazivat će uspješnice iz raznih razdoblja domaće kinematografije. Centar za kulturu Čakovec prikazuje filmove: Šegrt Hlapić redatelja Silvija Petranovića (2013.),za dječju publiku, Sretno dijete redatelja Igora Mirkovića (2007.), Sonja i bik redateljice Vlatke Vorkapić (2012.),

Kampanja POVRATAK U KINO je humanitarnog karaktera, a prihod od ulaznica bit će namijenjen restauraciji filma Sedmi kontinent, zanemarenom remek djelu Dušana Vukotića, kojem prijeti fizičko propadanje. Time će se javno upozoriti na zabrinjavajuće stanje filmskih kopija temeljnih djela hrvatske kinematografije te o važnosti inicijativa spašavanja antologijskih djela hrvatske kulture.

U listopadu se CZK uključuje u program Rendez-vous au cinema koji organiziraju Francuski institut u Hrvatskoj, Hrvatski audiovizualni centar i Kino mreža. Vjeran svom duhu eklekticizma, ovaj važan događaj posvećen frankofonoj kinematografiji, posebno nas povezuje ove godine kad je kultura ozbiljno stavljena na kušnju. U duhu kampanja vođenih u Francuskoj i Hrvatskoj (Povratak u kino) koje javnost pozivaju da iznova otkrije čaroliju kinematografije, Centar za kulturu prikazivat će: najpopularniji naslov ovogodišnjeg programa –  Prorok, dubok i snažan film međunarodno priznatog redatelja Jacquesa Audiarda, ‘francuskog Scorsesea’, koji je francusku glumačku zvijezdu Tahara Rahima upisao u anale svjetske kinematografije i film  Ljetni sati slavnog suvremenog redatelja Oliviera Assayasa, s Juliette Binoche u glavnoj ulozi, koji diskretnom okrutnošću skicira svijet buržoazije.

Filmski programi Kino za mlade pripremljeni za šk.g. 2020./2021. provodit će se alternativno i prema nastaloj situaciji izazvanoj korona virusom.

Jednom mjesečno na programu tribine ČČ prikazit će se film nacionalne kunematografije. Na programu 8.10 je film Mater koji je na nedavno završenom Pulskom filmskom festivalu film Mater osvojio je tri Zlatne AreneDaria Lorenci – Flatz nagrađena je za najbolju žensku ulogu, Martin Semenčić za oblikovanje zvuka i Jana Plećaš za kameru, dok je redatelj Jure Pavlović dobio nagradu “Breza” za najboljeg debitanta.

Priču o kompleksnom odnosu majke i kćeri svojim iznimnim glumačkim ostvarenjima donose Daria Lorenci – Flatz u ulozi kćeri Jasne i doajenka hrvatskog glumišta Neva Rošić kao majka. Jasna se vraća iz Njemačke da bi se brinula o bolesnoj majci koja, čak i prikovana za krevet, zrači snažnim autoritetom. Dani prolaze, a njih dvije zapliću se u mrežu zamjeranja od kojih je Jasna očajnički pokušavala pobjeći

Za najmlađe posjetitelje uvodimo filmski program u subotu u 10 h pored već uhodanih filmskih programa subotom i nedjeljom u 16.00 sati i kazališne tribine Cukorek nedjeljom, koji svakog mjeseca nude bogatu ponudu filmova i dvije kazališne predstave za djecu.

  • FILM ZA VRTIĆE I OSNOVNE ŠKOLE

Slijedom novonastale situacije uzrokovane pandemijom i širenjem virusa COVID19, ograničena nam je provedba programa vezanih za vrtićki i osnovnoškolski uzrast. Program Film za vrtiće i osnovne škole provodi se od školske 2017./2018. godine.

Obzirom na nastalu situaciju uzrokovanu širenjem virusa i nemogućnosti škola i vrtića da dolaze na naše programe, od strane Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC) odobreno nam je alternativno izvođenje ovog programa putem online sadržaja. U suradnji sa čakovečkom Školom animiranog filma, Hrvatskom kinotekom i distributerima, omogućili bi školama i vrtićima provođenje i izvođenje filmske i medijske pismenosti putem online sadržaja u učionicama. Shodno novonastaloj situaciji, morali bi promijeniti i filmske naslove, a gostovanja u školama i uvodi ne bi bili mogući obzirom da u prostore škole ne mogu ulaziti ni roditelji djece. Planiramo napraviti program od 10ak kratkih filmova iz produkcije čakovečke Škole animiranog filma te dogovoriti dva naslova hrvatskih igranih filmova za osnovnoškolski uzrast te, ukoliko budemo u mogućnosti, uvrstiti u program i dokumentarni film. Program koji bi pratila brošura i vodič bili bi objavljeni na našoj web stranici te bi brošura bila dostavljena profesorima, nastavnicima i učiteljima jer su u mogućnosti provoditi u učionicama online sadržaje. Filmovi bi bili terminirani odnosno otključani za gledanje u dogovorenim terminima sa školama.

  • KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC

GOSTOVANJA

Pinkleci su novu sezonu 2020./2021. počeli izvedbama svojih dviju najpopularnijih predstava. Predstavu Vuka se ne bojim ja, odigrali su u Belom Manastiru, 9.9.2020., a predstavu Bremenski svirači u Grubišnom Polju, 10.9.2020.

U Gospiću ih 16.9.2020. čeka izvedba predstave Puž muž.

Na dječjoj tribini 20.9.2020. izvest će predstavu Ručak za šestero, koju su Pinkleci postavili u koprodukciji s Umjetničkom organizacijom Gllugl iz Varaždina. Ta izvedba bit će im dobar uvod i zagrijavanje za PIF – Međunarodni festival kazališta lutaka, koji se održava u Zagrebu, a predstava se igra 22.9.2020. u dvorani Plesnog centra, Zagreb.

Početkom listopada kreću na još jedan festival – Mali Marulić, koji se, kao i svake godine održava u Splitu. Tamo će gostovati s jednom od novijih predstava – Kao voda, rađenu u koprodukciji s HNK u Varaždinu.

Pinkleci su ovog ljeta trebali obići nekoliko festivala i to ne virtualno već uživo. No, situacija s COVIDOM-19 opet se omakla kontroli tako da se neki festivali nesu održali. Festival koji se uspio održati bio je 60. po redu Međunarodni festival djeteta u Šibeniku gdje su Pinkleci gostovali s predstavom „Vuka se ne bojim ja“. Već pomalo tradicionalno Pinkleci unazad desetak godina na tom festivalu gostuju s jednom, a ponekad čak i dvije različite predstave. U Šibeniku su igrali 27. lipnja u 19:30 sati, a atmosfera ovogodišnjeg MDF-a bila je unatoč manjoj posjećenosti odlična.

Drugi festival na koji su Pinkleci trebali putovati je Kotorski festival pozorišta za djecu u Crnoj Gori. Na tom su festivalu do sad gostovali s više različitih predstava i osvajali nagrade. No, Pinklecova najnagrađivanija predstava S razlogom (u koprodukciji s LOFT-om) do sada tamo nije gostovala. U nekoliko je navrata bila pozivana ali uvijek ju je „neka viša sila“ spriječila. Ove godine činilo se da će konačno gostovati u Kotoru, no svega nekoliko sati prije odlaska na put dobili smo obavijest da se festival odgađa.

Predstava S razlogom također je krajem srpnja morala gostovati na 23. Međunarodnom lutkarskom festivalu u Izraelu, no i taj je festival odgođen.
Posljednji ljetni festival na kojem su Pinkleci morali gostovati u kolovozu s predstavom
Vuka se ne bojim ja je Festival ekološkog pozorišta u Bačkoj Palanci (Srbija), no nedavno je objavljeno da zbog cijele situacije ove godine neće biti međunarodni.

  • UPISI U DRAMSKI STUDIO DADA

Upisi za školsku godinu 2020./2021. ZA NOVE ČLANOVE vršit će se od 14. do 18. rujna 2020. svaki dan od 18:00 do 20:00 sati u Centru za kulturu Čakovec.

Grupe će s radom početi 28.9. 2020., a završiti s polugodištem 12.12. 2020. Radit će u istim terminima kao do sada.

Voditelji grupa su Jelena Dokleja, Tasjenka Žnidar, Bruno Kontrec, Alen Barbić i Neven Matoša.

Najstariju grupu (14+) vodit će, kao i do sada, Davor Dokleja voditelj Dramskog studija Dada KD Pinklec.

Mjesečna članarina bit će, kao i do sada, 175,00 kuna (članarina za drugog člana obitelji je 85,00 kuna), a svaka grupa će imati ukupno 11 susreta u prvom polugodištu.

Molimo sve zainteresirane da se požure na upise i da ne čekaju kraj tjedna kad su upisi jer će grupe možda već biti popunjene.

Napominjemo da će se probe grupa i dalje održavati u prostorijama Male scene Vinko Lisjak (nekadašnji Klub mladih) koje će svakodnevno bitiž čišćene, ventilirane i dezinficirane. Na ulasku u prostorije postavljeni su dezinfikatori, polaznicima će se prilikom ulaska u prostoriju mjeriti temperatura, a voditelji će na probama nositi zaštitne maske.

Ovim putem apeliramo i molimo roditelje i polaznike da na dramsku grupu ne dolaze ako su prehlađeni, imaju virozu ili bilo kakve respiratorne probleme ili temperaturu iznad 37,2 ͦ.

Voditelji i djelatnici Centra za kulturu brinut će da se sve propisane epidemiološke mjere poštuju.

PINKLECI HRABRO U JESEN

Novo normalno je nešto na što se moramo priviknuti i pokušati naći način kako da u ovim situacijama radimo i živimo kazalište. Kazališta bez izvedbi ne mogu. Glumci bez pozornice također. Evo što Pinklece očekuje u narednom periodu.

Prvu izvedbu nakon ljetne pauze Pinkleci će imati 20. rujna u 16 sati u Centru za kulturu na Kazališnoj tribini za djecu i mlade „Cukorek“, a radi se o predstavi Ručak za šestero (koprodukcija s Umjetničkom organizacijom GLLUGL iz Varaždina)

S istom predstavom (Ručak za šestero) gostuju 22.9. na 53. Međunarodnom festivalu lutkarskog kazališta PIF.

Predstava Puž muž gostovat će 29.9. u Gospiću u sklopu projekta Javne potrebe sufinanciranog od strane Ministarstva kulture RH.

Posljednja predstava proizašla iz naše kazališne kuhinje Kao voda (u koprodukciji s HNK Varaždin) gostovat će na 13. Festivalu hrvatske drame za djecu Mali Marulić u Splitu. Naša predstava na rasporedu je 2.10. u 18 sati i 3.10. u 11 sati.

KAZALIŠNA TRIBINA ZA DJECU I MLADE „CUKOREK“

Kazališna tribina za djecu i mlade Cukorek novu sezonu počinje 20. rujna lutkarskom predstavom Ručak za šestero.

Sljedeća će se održati 4. listopada 2020. u 16.00 sati kada je na programu predstava Kako je Ješko pobijedio prehladu Dramskog studija Dada, Kazališne družine Pinklec.

Cjelokupni program sezone bit će dostupan na našim web (www.czk-cakovec.hr i www.kdpinklec.hr), Facebook i Instagram stranicama.

ONLINE PROGRAM ZA VRTIĆE I ŠKOLE

Obzirom na situaciju i na „novo normalno”, čemu se svi prilagođavamo, i Kazališna družina Pinklec uvodi novu inicijativu u svoj repertoar.

Školska i vrtićka djeca ne smiju posjećivati kulturne ustanove, a nama je zabranjen ulazak u njihove prostore. Da ne bi bili zakinuti za dobre i inovativne kazališne predstave, mi ćemo putem interneta i društvenih mreža kazalište dovesti k njima.

Kazališna družina Pinklec snimat će personalizirane predstave, u kojima će se glumci nakon svake izvedbe obraćati djeci, pozdraviti ih i uputiti im nekoliko prigodnih riječi. Predstave će djeca gledati u toplini svojih vrtićkih soba ili učionica.

  • DJEČJI VIKEND

Centar za kulturu otvara novi termin za djecu i mlade. Uz već postojeći termin u 16.00 sati, svake subote do kraja prosinca u novom terminu u 10,00 sati djeca će moći pogledati igrani ili animirani film.

Uz novi termin, tu će i dalje biti Dječja filmska tribina i Kazališna tribina Cukorek koji će se održavati nedjeljom u 16,00 sati.

PROBATI SE MORA
Iako se trenutno jesenski dio sezone čini neizvjestan, Pinkleci su sredinom kolovoza ipak krenuli s radom. Probe kao i sama koprodukcija za predstavu Šamrlek su otkazane iz jednostavnog i praktičnog razloga. Predstava je zamišljena u koprodukciji s Lutkovnim gledališćem Pupilla iz Lendave, a budući da su nam granice sa Slovenijom uvjetno rečeno zatvorene, rad na samoj predstavi zbog toga nam je onemogućen.

No, rad na još jednoj predstavi naziva Normalan život korona nije uspjela zaustaviti. Probe za ovu predstavu počele su 17.8. u Centru za kulturu. Prva dva tjedna autorski tim predstave posvetio se istraživačkom radu. Na probe su nam u goste dolazili učenici, učitelji, profesori, socijalni radnici, pomoćnici u nastavi, policija … Sva njihova iskustva i znanja o zadanoj temi upijali smo kako bi samom problemu kojim se bavimo mogli što ozbiljnije pristupit. 

 

U PRIPREMI NOVA PREDSTAVA Kazališne družine PINKLEC, Čakovec

Premijera: studeni 2020. Centar za kulturu Čakovec

Ivona Marcijuš – prema Ezopovoj basni

CVRČAK I MRAV

(radni naslov)

Redatelj: Romano Bogdan

Tekst i dramaturgija: Ivona Marcijuš

Igraju:

Karolina Horvat

Mario Jakšić

Davor Dokleja

Bruno Kontrec

Jedna od najpoznatijih Ezopovih basni, donosi priču o lijenom cvrčku koji je dane provodio svirajući i pokušavajući nagovoriti mrave da mu se pridruže, i mravima koji su vrijedno stajali u kolonama ispred kuće i skladištili hranu za zimu.

Kroz moderni pristup propitkujući posljedice rada i nemara, ova predstava postavlja neka od uvijek aktualnih društvenih pitanja. Kroz kontrast mrava kao radišnih ljudi kojima je važno materijalno se osigurati za budućnost, i cvrčka kao neke vrste boema koji uživa u trenutku, pred gledatelje se stavlja opreka materijalnih dobara bez kojih nema napretka i umjetnosti čija je važnost također neosporiva.

Hoće li cvrčak preživjeti zimu kad shvati da mu je ostala jedino gitara i hoće li baš svi mravi odoljeti njegovoj pjesmi koja ih prati cijele dane?

Glumačka igra četvero glumaca vodi nas u svijet malih radoholičara i jednog boema, ostavljajući nam prostora da sami zaključimo tko je u ovoj priči negativac, a tko pozitivac, i postoji li uopće takva podjela u priči koja nam osim glavne poruke, u tragovima nosi i onu poznatu koja nas uči da smo svi različiti?

  • Autorski tim predstave NORMALAN ŽIVOT

Miran Kurspahić, Rona Žulj, Karolina Horvat, Mario Jakšić, Davor Dokleja, Bruno Kontrec

Kazališna družina Pinklec, Čakovec

NORMALAN ŽIVOT

Premijera – Tribina Čakovec četvrtkom 29.10.2020. u 20.00 sati

Redatelj: Miran Kurspahić

Dramaturgija: Rona Žulj

Glazba: Nikša Marinović

Scenografija i kostimi: Domagoj Štimac

Glumci: Karolina Horvat, Mario Jakšić, Davor Dokleja, Bruno Kontrec

Normalan život” Kazališne družine Pinklec u režiji Mirana Kurspahića, dio je međunarodnog projekta ConnectUp – The Life of the Others, financiranog kroz program Creative Europe, zamišljen kao antidot procesu rastućeg socijalnog i kulturnog rascjepa diljem Europe.

Normalan život” inicijalno je inspiriran prošlogodišnjim skupom “Želimo normalan život” koji se održao ispred Centra za kulturu Čakovec i koji je pogonjen reakcijama i protu-reakcijama na taj prosvjed ostatku Hrvatske učinio vidljivom kompleksnost situacije u kojoj se nalaze stanovnici Međimurja, i sa strane većinskog, i sa strane romskog stanovništva.

Redatelj Miran Kurspahić i dramaturginja Rona Žulj, iz perspektive nekoga tko u situaciju dolazi izvana, kroz proces su zajedno s glumcima KD Pinklec istražili i dobili uvid u najrazličitije aspekte takozvanog “romskog problema” ne samo kroz kazališno-umjetnički, već i istraživački proces. Teška tema međutim ne mora značiti i tešku predstavu.

Predstava “Normalan život” je zabavna i interaktivna, tim više što je namijenjena prvenstveno mladoj publici (12 – 18 godina). Zamišljena je kao game show – emisija uživo u kojoj sama publika, podijeljena u dva tima, sudjeluje u nizu igara od kvizova znanja do igara spretnosti. Igre su osmišljene tako da u pitanje dovode niz predrasuda i odabir linije manjeg otpora, ako ne u trenutku same igre, onda nakon nje, kad se dojmovi slegnu.

Čitavim spektaklom upravljaju četiri neobične voditeljske persone koje igraju Davor Dokleja, Karolina Horvat, Mario Jakšić i Bruno Kontrec, a upravo ti pretjerani i povremeno komični likovi utjelovljenje su četiri aspekta države, odnosno sistema i time njegova kritika.

Vođeni mišlju kako zadatak kazališta nije davati odgovore, nego postavljati prava pitanja, autori predstave se nadaju kako će “Normalan život” mlade ljude inspirirati na građansku hrabrost, osvijestiti im vlastitu odgovornost u građenju društva u kojem žive te ih pobuditi na višestrano sagledavanje bilo koje situacije prije donošenja sudova. Zapravo, to je ono na što se svatko od nas povremeno treba podsjetiti.

Vezani članci

Komentirajte

Vijesti iz Međimurja