Međimurje Press
Ivana Radiković

Razgovor s DIANOM KLOPOTAN magistricom medijskog dizajna

Prvi put sam naišla na Dianine radove pred kojih tri godine i to sasvim slučajno na Instagramu kada sam naletjela na objavu o njezinoj izložbi „Priča o uspjehu“ i  isti tren sam otišla na njezin profil i bila impresionirana bezvremenskom kvalitetom ostalih njezinih radova, koji projiciraju sofisticirani pristup, a opet tako jedinstven koji nas vodi u novu pustolovinu. Njezini radovi su tada ostavili snažan dojam na mene, imali gotovo sumorne prizvuke o društvenim temama što ih je učinilo vrlo nezaboravnim i natjeralo me na razmišljanje.

Dianin grafički dizajn danas je na daleko prepoznat i izvan granica Republike Hrvatske, a njezin potpis odjekuje na mnogobrojnim plakatima oko nas i fascinira svojom različitošću raznovrsnih kompozicija, boja i geometrijskih oblika koji prenose poruku na izravan način. Ova mlada i uspješna magistrica medijskog dizajna za naš portal je otkrila sve o svojim počecima u grafičkom dizajnu, osnivanju vlastitog studija Tinker te o svojem specifičnom modnom stilu. Možemo reći da će u budućnosti što više ljudi čuti za Dianu Klopotan jer svojim načinom rada koji svima upada u oči oduševila je mnogobrojne ljubitelje grafičkog dizajna.

Koji događaj iz djetinjstva vas je naveo da želite postati grafička dizajnerica?

Cijelo djetinjstvo je izgledalo tako da sam bila okružena bojicama i flomasterima. Mislim da je bilo suđeno da se bavim nekim kreativnim poslom. Ne mogu se zapravo ni zamisliti da radim bilo što drugo. Nije do događaja, rekla bih da je više do persone.

Tko ili što je imalo najveći pojedinačni utjecaj na vaš način razmišljanja?

Roditelji su ti koji nam daju jedan od najbitnijih temalja i usmjeravaju nas. U poslovnom svijetu, najveći pojedinačni utjecaj na moj način razmišljanja kao grafičkog dizajnera imala je kombinacija mentora, relevantnih iskustava i inspirativnih suvremenih umjetničkih radova.

Što se tiče suvremenih utjecaja, pratim radove istaknutih dizajnera i umjetnika iz cijelog svijeta. Njihova inovativnost, kreativnost i hrabrost u eksperimentiranju s novim tehnikama i konceptima motiviraju me da stalno razvijam svoje vještine i razmišljanje.

U konačnici, smatram da je kombinacija učenja od drugih, osobnog iskustva i praćenja suvremenih trendova ključna za razvoj svakog dizajnera, a ta raznolikost utjecaja čini nas boljim dizajnerima spremnim na suočavanje s izazovima i pružanje originalnih rješenja.

Kako je nastao Tinker studio? 

Tinker studio je rezultat dugogodišnjeg truda i strasti prema grafičkom dizajnu i marketingu. Ideja o osnivanju Tinker studija rodila se iz potrebe za stvaranjem nečega posebnog na tržištu – jedinstvenog studija koji pruža sveobuhvatnu paletu usluga vezanih uz grafički dizajn i marketing, s fokusom na kreativnost i inovativnost.

Kroz godine iskustva u industriji, shvatila sam važnost ponude sveobuhvatnih rješenja za naše klijente. Željeli smo stvoriti mjesto gdje klijenti mogu obaviti gotovo sve što im je potrebno u vezi s grafičkim dizajnom i marketingom, uštedevši im vrijeme i trud. Bitno nam je da klijenti dožive jedinstveno iskustvo suradnje s Tinker studiom, gdje se briga o njihovim projektima prepliće s kreativnošću i pažljivim pristupom.

Naglasak na originalnost i izdvajanju iz mase ključni su elementi naše filozofije. U Tinker studiu ne težimo samo ispunjavanju očekivanja, već stvaranju djela koja će izazvati pažnju i ostaviti snažan dojam. Naš cilj je pružiti klijentima jedinstveno iskustvo, gdje će na jednom mjestu pronaći sve što im je potrebno za uspješnu promociju, vizualni identitet ili poseban poklon.

Jeste u počecima rada svojeg studija imali prisutan strah?

U počecima rada, moram priznati da sam više osjećala uzbuđenje i entuzijazam nego strah. Iako je osnivanje vlastitog studija bio izazovan korak, želja za stvaranjem nečeg jedinstvenog i originalnog nadmašila je svaki mogući strah koji se pojavljivao. Ambicija da pružim klijentima nešto posebno, nešto što se ističe, bila je snažnija od bilo kakvog straha od neuspjeha.

Svjesnost da svaki početak nosi određeni rizik nije me obeshrabrila, već je potaknula da budem još predanija razvoju studija. Vjerovala sam u svoje vještine, strast prema dizajnu te sposobnost da ponudim nešto autentično na tržištu.

Upornost, kreativnost i posvećenost jači su od bilo kojeg straha te smatram da su prava formula za izgradnju uspješnog i zadovoljavajućeg puta u svijetu grafičkog dizajna. 

Kako biste opisali svoj pristup dizajnu?

Moj pristup dizajnu definitivno karakterizira analitički pristup. Smatram da je temeljita analiza ključna za stvaranje dobro promišljenih i učinkovitih dizajnerskih rješenja. Prije nego što započnemo bilo koji projekt, posvećujemo vrijeme detaljnoj analizi, istražujući sve aspekte od povijesti do psihologije koji mogu imati utjecaj na konačni dizajn.

Razumijevanje konteksta, ciljeva projekta i ciljane publike ključno je za uspješan ishod. Psihologija također igra važnu ulogu u našem pristupu. Razumijevanje kako ljudi percipiraju boje, oblike i komunikaciju pomaže nam oblikovati dizajn koji nije samo estetski privlačan, već i funkcionalan i korisnički orijentiran.

Smatram da je kreativnost ključna komponenta u dizajnu, no vjerujem da se prava kreativnost pojavljuje kada je potkrijepljena temeljitom analizom i razumijevanjem konteksta.

Što biste rekli da je vaša najjača vještina i kako ste tu vještinu usavršavali tijekom godina?

Smatram da je moja najjača vještina kreativnost u kombinaciji s strateškim razmišljanjem. Tijekom godina sam intenzivno razvijala ovu vještinu kroz kontinuirano usavršavanje, iskustvo i otvorenost prema novim pristupima u grafičkom dizajnu.

Na samom početku svoje karijere, fokusirala sam se na temeljne principe dizajna i stvaranje snažnih vizualnih komunikacija. S vremenom sam shvatila da je ključno ne samo biti kreativan, već i imati sposobnost postavljanja strateških ciljeva i razumijevanja kako dizajn može podržati poslovne svrhe.

Završila sam fakultet medijski dizajn na Sveučilištu Sjever, pohađala sam praksu na Novoj TV, brojne tečajeve, radionice i seminare kako bih ostala informirana o najnovijim trendovima u industriji, ali i kako bih proširila svoje znanje iz područja poput psihologije boja, tipografije i marketinških strategija. Uz to, aktivno sam surađivala s kolegama i klijentima, razmjenjujući iskustva i učeći iz različitih perspektiva.

Rad na raznovrsnim projektima, od manjih lokalnih inicijativa do globalnih kampanja, pružio mi je priliku primijeniti svoju kreativnost na različite načine. Analizirajući povratne informacije i rezultate svojih radova, usavršavala sam svoju sposobnost procjene i prilagodbe dizajna kako bi se postigao najbolji učinak. Također,redovito se izazivam izvan svoje zone komfora, istražujući nove tehnike i alate. Svoju najjaču vještinu doživljavam kao dinamičan proces koji se neprestano razvija, a moj pristup je kombinacija strastvenog istraživanja, učenja iz prakse i otvorenosti prema evoluciji dizajnerskog svijeta.

Što mislite kako su društvene mreže utjecale na grafički dizajn i sam koncept proizvodnje?

Društvene mreže su transformirale grafički dizajn i promijenile sam koncept proizvodnje na načine koji su fascinantni i izazovni. Prilagodba ovim promjenama zahtijevala je kontinuirano učenje, prilagodljivost i brzu reakciju na trendove.

Prvo, društvene mreže su dramatično ubrzale tempo proizvodnje. U okolini u kojoj informacije putuju munjevitom brzinom, kao dizajneri moramo biti sposobni brzo generirati relevantan i privlačan sadržaj. To znači da je brza produkcija postala ključna komponenta dizajnerskog procesa, a istovremeno, mora se održavati visok standard kvalitete

Drugo, društvene mreže su dodatno naglasile vizualnu komunikaciju. S obzirom na to da se korisnici brže kreću kroz sadržaj na društvenim mrežama, dizajn mora odmah privući pažnju i prenijeti poruku na prvi pogled. Kreativnost i originalnost postali su ključni kako bi se izdvojili u prepunom feedu informacija.

Treće, interaktivnost je postala neizostavan dio dizajna. Kroz animacije, ankete, reelse i druge interaktivne elemente, dizajneri imaju priliku stvarati angažirajući sadržaj koji potiče korisničku participaciju. To je transformiralo dizajn iz statičkog u dinamičan, potičući korisnike da aktivno sudjeluju u iskustvu.

Naposljetku, praćenje analitike postalo je neophodno. Društvene mreže pružaju bogate podatke o angažmanu korisnika, omogućujući dizajnerima da evaluiraju učinkovitost svojih radova i prilagode ih prema povratnim informacijama.

U cijelom ovom procesu, ključno je ostati fleksibilan i otvoren za inovacije, stalno se prilagođavajući dinamičnom okruženju koje društvene mreže donose u svijet grafičkog dizajna i marketinga.

Odakle crpite inspiraciju za dizajn?

Inspiraciju za dizajn crpim iz raznolikosti svakodnevnog života, umjetnosti, putovanja i digitalne kulture. Praćenje suvremenih trendova, istraživanje novih tehnika te stalna interakcija s različitim medijima pomažu mi održati svjež i inovativan pristup u radu. Važno je ostati otvoren za nove ideje i neprestano se razvijati, jer se inspiracija često nalazi u neočekivanim kutovima.

Opiši svoj rodni grad. Utječe li vaše okruženje na vaš stil dizajna?

Moje rodno mjesto, Novi Marof, predstavlja izvor inspiracije kroz svoju kulturu, ljude i događanja. Opisala bih Novi Marof kao mali grad s velikim srcem.

Kulturni centar Ivan Rabuzin posebno me nadahnjuje svojim raznovrsnim manifestacijama, kao i organizacija Turističke zajednice. 

Jako volim svoj grad i cijenim svoje sugrađane. Na moj pristup i stil dizajna najviše ima utjecaj praćenje svjetskih trendova koji omogućuju osvježavanje perspektive, dobivanje uvida u suvremene preferencije publike te prilagodbu dizajna kako bi odražavao aktualne standarde i stilove. No, moram se nadovezati i istaknuti kako svaka osoba sa svojom vizijom i pričom ima sigurno utjecaj i na sam stil dizajna.

Kako vidite promjene u području grafičkog dizajna u sljedećih nekoliko godina?

Velike promjene se događaju već sad, a u idućim godinama očekujem značajne promjene u području grafičkog dizajna. Razvoj tehnologije, osobito umjetne inteligencije, i dalje će utjecati na automatizaciju određenih dizajnerskih zadataka. Također, predviđam jači fokus na održivom dizajnu, gdje će ekološka svijest oblikovati pristup stvaranju vizualnih rješenja. S druge strane, dinamičnost digitalnih medija potaknut će inovacije u interaktivnom dizajnu i iskustvu korisnika, dok će personalizacija sadržaja postati još važnija za uspjeh marketinških kampanja. Sve u svemu, očekujem uzbudljivu transformaciju gdje će kreativnost, tehnologija i društveni trendovi zajedno oblikovati budućnost grafičkog dizajna.

Koji je bio vaš najuspješniji način pridobijanja klijenata?

Najuspješniji način pridobivanja klijenata kombinacija je online prisutnosti, istaknutog portfolia i usmenih preporuka. Aktivnosti na društvenim mrežama, redovito ažuriranje web stranice s relevantnim projektima te konzistentno pružanje visokokvalitetnih usluga ključni su elementi. Nedavno smo proširili naše mogućnosti i otvorili web shop za personalizirane poklone, što se pokazalo kao izvrstan način približavanja klijentima i proširenju naše ponude.

Kako izgleda vaš tipični radni dan?

Moj tipični radni dan obično započinje pregledom prioriteta i planiranjem dnevnih zadataka. Rano jutro često rezerviram za istraživanje najnovijih trendova u grafičkom dizajnu i marketingu kako bih ostala informirana. Nakon toga, posvećujem se komunikaciji s klijentima, analizi projektnih zahtjeva i definiranju ciljeva.

Veći dio dana provodim u kreiranju dizajnerskih rješenja. To uključuje razvoj vizualnih identiteta, izradu marketinških materijala za društvene mreže i prilagodbu sadržaja prema specifičnim potrebama klijenata. S obzirom na to da se bavimo marketingom na društvenim mrežama, dio vremena posvećujem analizi rezultata kampanja, prilagodbama strategija te planiranju budućih marketinških aktivnosti.

Tu su nam naravno i pokloni. Tijekom dana izrađujemo i kreativne poklone za različite prigode, od poklona za rođendan, godišnjice, zahvalnice, blagdane, Valentinovo, diplome i ostale događaje. Nudimo i tisak na tekstil, tako da svaki dan tiskamo razne kreacije na majice, hudice, ručnike i ostali tekstil. S obzirom na dinamičnost industrije, fleksibilnost je ključna pa često prilagođavamo svoj raspored, kako bi odgovorili na izazove koji se pojave tijekom dana.

Moramo priznati da imate smisla za modu. Koliko je bitno da osobe koje se bave umjetničkim poslom imaju klik za modu?

Hvala na komplimentu! Unatoč tome što modni ukus može biti subjektivan, vjerujem da nekad može imati značajnu ulogu u umjetničkom poslu.

Razumijevanje boja, proporcija, tekstura i općenito estetskog dojma doprinosi stvaranju dizajna koji se lako integrira u suvremeno vizualno okruženje. Iako modni smisao nije apsolutno presudan u umjetničkim poslovima, dobro je biti informiran.

Neki savjet/mudrost koju biste željeli dati čitateljima?

Uzmite svaki izazov kao priliku za rast, a svaki neuspjeh kao korak prema uspjehu. Strast i upornost su ključevi koji otvaraju vrata kreativnosti i postignuća.

Razgovarala: Ivana Radiković

Komentirajte

Vijesti iz Međimurja