Na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, u organizaciji Fakulteta i Instituta Andizet, 5. i 6. prosinca
2024. održano je šesto po redu Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije. Ovaj jedinstveni
projekt potiče idejnost, kreativnost, kritičko razmišljanje te poduzetnički duh kod djece i mladih,
okupljajući sudionike iz svih krajeva Republike Hrvatske, ali i međunarodne natjecatelje iz Italije,
Poljske, Slovačke, Bosne i Hercegovine te Indije.
Po prvi put Međimursko veleučilište u Čakovcu dobitnik je 1. mjesta na Milenijskom natjecanju u
kategoriji je za visokoobrazovne ustanove. Članice tima “Glagoljske Milostive” Anamarija Feher,
Ivana Okreša i Katarina Pacur, pod mentorstvom Mirjane Trstenjak, osvojile su 1. mjesto s idejnim
rješenjem “Glagolink” . Pobjedničko rješenje Glagolink – inovativni je modni dodatak s motivima
glagoljice, koji ujedno ima praktičnu svrhu.
Projekt je razvijen uz suradnju sa socijalnom zadrugom Humana Nova zbog čega je dodatno
naglašena održivost i ekološka osviještenost projekta.
Glagolink je inovativni projekt koji spaja tradiciju i modernu NFC tehnologiju, kreirajući praktičan alat za poslovnu komunikaciju. Bedževi koriste dva glagoljska slova, prilagođena različitimmkorisnicima:
1. Az – namijenjena je brzoj i pamtljivoj razmjeni informacija poput digitalne vizitke. Ovo slovo
simbolizira osobni identitet i prvi kontakt, čineći ga idealnim za poslovne ljude na konferencijama i
sastancima.
2. Ljudi – dizajnirano je za umjetnike i kreativce, gdje Glagolink vodi na njihovu mapu radova ili
web stranicu. Ovo slovo simbolizira suradnju i povezanost, naglašavajući važnost prezentacije i
umrežavanja.
Bedževi koriste NFC tehnologiju za brzo dijeljenje kontakata i digitalnih materijala, promovirajućimodrživost eliminacijom potrebe za tiskanim materijalima. Glagolink je nastao upcyclingom starihmdugmadi odjeće koju HumanaNove prikuplja. Glagolink spaja kulturu i inovaciju, revitalizirajući glagoljicu kao alat relevantan za suvremeni svijet. Nije samo funkcionalan dodatak, već i simbol povezivanja tradicije i modernih poslovnih potreba.
Ovogodišnje natjecanje privuklo je preko 450 sudionika podijeljenih u 110 timova. Učenici osnovnih i srednjih škola te studenti sa visokoškolskih institucija natječu se u stvaranju idejnih mrješenja na teme poput glagoljice, puta svile, mitologije i vodika. Cilj je kroz kreativnu industriju razvijati digitalne vještine, čitalačku pismenost te osnaživati inovativnost u oblikovanju proizvoda i usluga temeljenih na kulturnim vrijednostima.
(MEV)