Međimurje Press
Kultura i obrazovanje

Najava programa u Centru za kulturu do 8. travnja 2021.

1.Tribina Čakovec četvrtkom
1.4.2021. u 20 sati ZEMLJA NOMADA, film
8.4. 2021. u 20 sati KONCERT- HARLEQUIN ART COLLECTIVE

2. PINKLEC PRAZNICI – 6. do 9. travnja 2021. u 17.00 sati

3.ŠIMUN MATIŠIĆ LAUREAT NAGRADE GRADA ČAKOVCA “JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI” ZA 2020. GODINU

4. FILMSKI PROGRAM

Iz dana u dan do 8. travnja 2021.

ponedjeljak 29.3.
18.00 NUN OF YOUR BUSINESS
dokumentarni / Hrvatska, Srbija / 2020.
20.00 GODZILLA VS. KONG
SF, triler / SAD / 2021.
utorak 30.3.
20.00 Vlatko Štampar
stand up comedy show
BOLJA POLOVICA
srijeda 31.3.
20.00 DEJTNAJT – by LAJNAP
stand up comedy show
četvrtak 1.4.
20.00 Tribina Čakovec četvrtkom
ZEMLJA NOMADA
NOMADLAND
drama/SAD/2021.
Režija: Chloé Zhao
Uloge: Frances McDormand, David Strathairn, Linda May
petak 2.4.
18.00 MINARI
drama / SAD / 2020.
Režija: Lee Isaac Chung
Uloge: Steven Yeun, Youn Yuh-jung, Yeri Han, Alan S. Kim
20.00 ZAKON GETA
Shorta
akcija / Danska / 2021.
Režija: Frederik Louis Hviid, Anders Olholm
Uloge: Jacob Lohmann, Simon Sears, Tarek Zayat
subota 3.4.
16.00 RAYA I POSLJEDNJI ZMAJ
Raya and the Last Dragon
animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / SAD / 2021.
Režija: Don Hall, Carlos López Estrada
Glasovi: Tara Thaller, Krešimir Mikić, Noa Zelenko, Petra Svrtan, Barbara Nola
18.00 MINARI
drama / SAD / 2020.
20.00 ZAKON GETA
akcija / Danska / 2021.
nedjelja 4.4.– SRETAN USKRS!
nema programa
ponedjeljak 5.4.
18.00 ZAKON GETA
akcija / Danska / 2021
20.00 ZEMLJA NOMADA
drama/SAD/2021.
utorak 6.4.
17.00 PINKLEC PRAZNICI
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC & HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U VARAŽDINU
KAO VODA
(dramsko lutkarska predstava)
Redatelj: Romano Bogdan
Igraju: Mario Jakšić, Karolina Horvat, Tena Antonija Torjanac
srijeda 7.4.
17.00 PINKLEC PRAZNICI
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC
A TKO SI TI?
Redatelj: Romano Bogdan
Igraju: Karolina Horvat, Mario Jakšić, Davor Dokleja

četvrtak 8.4.
17.00 PINKLEC PRAZNICI
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC
VUKA SE NE BOJIM JA
Redatelj: Romano Bogdan
Igraju: Mario Jakšić, Bruno Kontrec, Karolina Horvat,Neven Matoša, Dvor Dokleja

20.00 Tribina Čakovec četvrtkom
KONCERT
HARLEQUIN ART COLLECTIVE
petak 9.4.
17.00 PINKLEC PRAZNICI
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC
DO VIĐENJA
lutkarska predstava
Redatelj: Romano Bogdan
Igraju: Davor Dokleja, Karolina Horvat i Mario Jakšić
20.00 VLATKO ŠTAMPAR
stand up comedy show
BOLJA POLOVICA

TRIBINA ČAKOVEC ČETVRTKOM

Tribina Čakovec četvrtkom
1.travnja 2021.
ZEMLJA NOMADA
NOMADLAND
Drama/SAD/2021.
Režija: Chloé Zhao
Uloge: Frances McDormand, David Strathairn, Linda May

Film je nominiran za 6 Oscara, ukljućujući najbolji film i najbolju redateljicu, Chloe Zhao.

U propalom gradiću u Nevadi zatvorena je tvornica građevinskog materijala, stara 88 godina, jedina koja je gradić održavala na rubu sirotinjske zabiti. Tisuće je radnika ostalo bez primanja, a gradić je izgubio poštansku oznaku, što će reći da je svrstan u red gradova duhova. Šezdesetogodišnja Fern, koja je do tada radila u tvornici, kreće u nepoznato. Kombi je njezin dom, a ona se svrstava u moderne nomade koji lutaju opustjelim dijelovima zemlje, snalazeći se kako može, obavljajući uzgredne poslove kako se ne bi potonulo do dna. Ova sloboda kao izbor ima svoju iznuđenu ljepotu, jer se ovi ljudi susreću, druže, razvijaju duh razumijevanja i solidarnosti. Nešto što nam svima nedostaje.
Trajanje: 107 minuta
Preporučamo starijima od 12 godina

Tribina ČČ
8. travnja 2021. u 20.00 sati
KONCERT
HARLEQUIN ART COLLECTIVE
Dani Bošnjak, flauta
Alan Bošnjak, trombon
Šimun Matišić, vibrafon
Stjepan Vuger, harmonika
Marta Schwaiger, sopran

Koncert organiziran uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Komorni sastav Harlequin Art Collective (flautist Dani Bošnjak, trombonist Alan Bošnjak, vibrafonist Šimun Matišić, harmonikaš Stjepan Vuger i sopranistica Marta Schwaiger) osno-van je 2018. godine u Zagrebu s ciljem stvaranje novog i neobičnog zvuka. Ova naizgled nes-pojiva kombinacija instrumenata i glasa Marte Shwaiger postiže upravo to: kompaktan i stabi-lan zvuk s delikatnim nijansama i raznolikosti boja.

Šimun Matišić je jedan od najboljih hrvatskih vibrafonista kojeg mnogi opisuju dostojnim nasljednik velikog Boška Petrovića. Prvi nastup imao je kao četverogodišnjak u kvartetu Branka Kralja u kojem je svirao bubnjeve. Nakon završenog glazbenog obrazovanja u Glazbe-nom učilištu Elly Bašić izdaje svoj prvi nosač zvuka pod naslovom Jazz nocturno. Surađivao je s brojnim inozemnim i domaćim jazz i klasičnim glazbenicima kao što su Boško Petrović, Miljenko Prohaska, Mario Mavrin, Primož Grašić, Florin Nicoulescu, Stochelo i Moses Ro-senberg, Fiona Monbet, Christian Escoudé, Costel Nitescu, Matija Dedić, Zagrebačka Filhar-monija, Big Band HRT-a, Simfonijski Orkestar HRT-a, Tamburaški Orkestar HRT-a, Simply Brass kvintet i mnogi drugi. Nagrađen je Porinom u kategoriji za najbolju jazz skladbu za au-torski jazz album Invocation. Splitska publika već ga je upoznala tijekom 57. Splitskog ljeta na kojem mu je dodijeljena nagrada Judita za nastup na gipsy jazz koncertu Mate Matišić Trio & Christian Escoudé.

Marta Schwaiger rođena je u Zagrebu gdje je započela učiti solo-pjevanje kod prof. Darije Hreljanović. Studij je nastavila na Bečkom konzervatoriju, te tamo diplomirala u klasi prof. Roberta Fontane. Svoj operni debi ostvarila je kao Barbarina (Figarov pir) 2017. godine u Hr-vatskom narodnom kazalištu u Zagrebu. Među najistaknutijim nastupima su koncertne izved-be dijelova Verdijevih opera Rigoletto (uloga Gilde) te Trubadur (uloga Ines) u Diano Marini i San Remu pod ravnanjem Paola Bianchija, uloga Brautjungfern u Weberovoj operi Strijelac vilenjak pod ravnanjem Matije Fortune (Neue Studiobühne Wien), sudjelovanje na gala kon-certu Dunje Vejzović uz orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca pod dirigentskim vodstvom Mladena Tarbuka, te sopranska solistička dionica u praizvedbi Requiema Srećka Bradića u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu. Kao solistica sudjelovala je u snimanju filmske (Dva igrača s klupe, red. D. Šoraka i Halimin put, red. A. Ostojića) i kazališne glazbe.

Dani Bošnjak jedan od najtraženijih hrvatskih flautista. Počevši 1972. svirati flautu, točno 22 godine kasnije, titulom magistra zaokružio je svoje službeno studiranje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Time, međutim, nije završilo Bošnjakovo daljnje usavršavanje. Put ga je vodio prema istraživanju starih instrumenata i ostalih srodnika flaute te je tako Bošnjak instrumenta-list na flauti traverso i piccolu. Zanimanje za ranu glazbu rezultirao je angažmanom u Hrvat-skom baroknom ansamblu, specijaliziranom za povijesno osviještene izvedbe. Bošnjak je stalni suradnik nekoliko renomiranih ansambala poput Varaždinskog i Hrvatskog komornog orkes-tra, zagrebačke Opere, Zagrebačkih solista te Zagrebačkog puhačkog ansambla, s kojim čini jezgru Cantus Ansambla, institucije za promicanje hrvatske suvremene glazbe.

Stjepan Vuger nakon završenog obrazovanja na Glazbenom učilištu Elly Bašić, upisuje studij Klasične harmonike i studij Glazbene pedagogije na Odjelu za glazbu Sveučilišta u Puli. Dip-lomirao je u klasi Boruta Zagoranskog 2012. godine, a kao stipendist Erasmus programa za-vršnu akademsku godinu odslušao je na Muzičkoj akademiji u Gdanjsku, u klasi Krzysztofa Olczaka. Kao solist i član komornih sastava sudjelovao je na domaćim i međunarodnim natje-canjima, te se usavršavao na raznim seminarima kod značajnih imena poput F. Lipsa, E. Mose-ra, V. Semyonova, R. Sviackevicusa i M. Kerna. U 2014. godini upisuje studij Dirigiranja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Mladena Tarbuka, a svoj dirigentski debi ostvaruje sa Zagrebačkom filharmonijom u siječnju 2017.

Alan Bošnjak diplomirao je trombon na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Fuchsa, a usavršavao se na Hochschule für Musik u Grazu i na majstorskim tečajevima Branimira Sloka-ra. Član je Orkestra Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, kao i puhačkog kvinteta Simply Brass s kojim je nastupao u New Yorku, Beču i Quebecu. Također je i dugogodišnji član poz-natog ansambla Cubismo kojem se pridružio 2000. godine na snimanju albuma Motivo Cuba-no.

PINKLEC PRAZNICI – Centar za kulturu Čakovec
6. do 9. travnja 2021.
Unazad nekoliko godina Pinkleci djeci i roditeljima uljepšavaju proljetne praznike. U tjednu nakon Uskrsa od 6. do 9. travnja 2021. u dvorani Centra za kulturu i ove godine održat će se Pinklec praznici. U ta 4 dana izvest će hit predstave za najmlađe: Kao voda, A tko si ti?, Vuka se ne bojim ja i Do viđenja, a ono što je najbitnije ulaznice za predstave će biti besplatne.

• Besplatne ulaznice za program PINKLEC PRAZNICI podižu se na blagajni Centra za kulturu Čakovec od 2. travnja 2021.

PROGRAM:

utorak, 6. travnja 2021. u 17.00 sati
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC & HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U VARAŽDINU
Ana Prolić
KAO VODA
(dramsko lutkarska predstava)
Redatelj: Romano Bogdan
Tekst i dramaturgija: Ana Prolić
Scenografija, oblikovanje lutki i kostimografija: Leo Vukelić
Glazba: Nenad Kovačić
Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi
Igraju: Mario Jakšić, Karolina Horvat, Tena Antonija Torjanac
Trajanje: 45 min.
Dob: 5+ (vrtići i niži razredi osnovne škole)

srijeda, 7. travnja u 17.00 sati
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC
A TKO SI TI?
Redatelj: Romano Bogdan
Dramatizacija: Romano Bogdan (prema motivima priče Neposlušno mače, I. Bjeliševa)
Likovno oblikovanje (lutke, scenografija i kostimi): Rusa Trajkova
Glazba: Bojan Miljančić
Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi
Igraju: Karolina Horvat, Mario Jakšić, Davor Dokleja
Trajanje: 35 minuta
Uzrast: od 3 do 10 godina

četvrtak, 8. travnja u 17.00 sati
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC
VUKA SE NE BOJIM JA
Redatelj: Romano Bogdan
Tekst i dramaturgija: Tanja Novak
Glazba: Davor Dokleja
Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi
Igraju: Mario Jakšić, Bruno Kontrec, Karolina Horvat,Neven Matoša, Dvor Dokleja

Trajanje: 45 minuta
Uzrast: 4+ (vrtićka dob i niži razredi osnovne škole)

petak, 9. travnja u 17.00 sati
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC
DO VIĐENJA
Tanja Novak (prema slikovnici Marianne Dubuc: Lav i ptica)
lutkarska predstava
Redatelj: Romano Bogdan
Dramaturgija: Tanja Novak
Scenografija i oblikovanje lutaka: Lidija Matulin
Glazba: Bojan Miljančić
Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi
Izrada scenografije: Davor Tkalec
Igraju: Davor Dokleja, Karolina Horvat i Mario Jakšić

Trajanje: 40 minuta
Dob: 4+

• Šimun Matišić laureat Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski” za 2020. godinu
Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski”, u sastavu Trpimir Matasović (predsjednik), Petra Pavić, Krešimir Seletković, Iva Lovrec Štefanović, Mladen Tarbuk i Ladislav Varga, u uži je izbor za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno prošle godine uvrstio pet skladbi – Sorrow Srećka Bradića, Supertramp’s Journal Ivane Kiš, Šlomlék Maryam Šimuna Matišića, Protuslovlja 2 Ivana Josipa Skendera te Sinfoniu concertante Berislava Šipuša. Većinom glasova članova ocjenjivačkoga suda (Mladen Tarbuk se, zbog izbjegavanja sukoba interesa, izuzeo iz rasprave i odlučivanja), odlučeno je da je laureat Nagrade “Josip Štolcer Slavenski” za prošlu godinu Šimun Matišić. Nagrađeno djelo praizveli su sopranistica Marta Schwaiger, saksofonisti Saša Nestorović i Dragan Sremec te Cantus Ansambl pod dirigentskim vodstvom Berislava Šipuša na koncertu održanom 23. studenog 2020. u Hrvatskome glazbenom zavodu u Zagrebu. Nagrada će laureatu biti uručena u sklopu programa 48. Majskog muzičkog memorijala Josip Štolcer Slavenski u Čakovcu, planiranog od 11. do 13. svibnja 2021.

Obrazloženje

Na hvalevrijednu inicijativu Cantus Ansambla da u tekućoj koncertnoj sezoni otvori prostor studentima kompozicije Šimun Matišić odgovorio je skladbom koja višestruko nadilazi okvire studentske vježbe iz forme, instrumentacije i drugih skladateljsko-tehničkih elemenata, kojima vlada posve suvereno. Već odabirom tekstovnog predloška – molitve Zdravo Marijo na aramejskom jeziku – Matišić donosi prvu od niza podvojenosti kojima je obilježena čitava skladba: tekst je, naime, svojim sadržajem i porukom općepoznat i univerzalan, ali istodobno jezikom udaljen i egzotičan. I u glazbenoj je građi Šlomlék Maryam susretište različitih i raznorodnih sastavnica, s odzvonima tradicijske, umjetničke i jazz glazbe te referencama na povijesne tehničke i formalne obrasce, poput srednjovjekovnog hoquetusa, baroknog concerta grossa ili klasicističke arije s koncertantnim instrumentima. Matišić, međutim, ne pristaje na liniju manjeg otpora koju mu daje polazišna građa, odbacujući tako i romantičarsku dijalektičnost i postmodernistički polistilizam. Umjesto toga, skladba donosi složenu mrežu prepoznatljivih, ali i višeznačnih glazbenih znakova. U svojoj sveukupnosti oni tvore samosvojan zvukovni krajolik, dok njihove pojedinačne preobrazbe u bitnome pridonose dramaturškome oblikovanju cjeline. Zvuk se iz polazišnoga tona c u početku širi u stilu tijesnih intervala, neskriveno folklorne provenijencije; dva saksofona, kao znak “nebeskoga”, tog se stila brzo oslobađaju, a njihove sve virtuoznije dionice navode slušatelje na asocijacije u rasponu od imitacije ptičjega pjeva (po uzoru na Messiaena) sve do jazz improvizacije. Takvim poticajima postupno i suzdržano odgovaraju sopran i prateći ansambl. Dramaturški vrhunac događa se kad solistica i ansambl ostanu prepušteni sebi sâmima – isprva zamucukujući u svojevrsnom hoquetusu, oni vlastiti glas konačno pronalaze u nadahnutom “koralu” na tekst étkašaf hlofayn hnan hatoyé (moli za nas grešnike), znakovito postavljenome na mjestu zlatnoga reza unutar cjeline kompozicije. U izokrenutim ulogama, ta pronađena vlastitost ansambla potiče saksofone na opsežnu kadencu. No njihov se glas ovdje istrošio, a njegov je “nebeski” poticaj postao izlišan – sopran i ansambl, nasuprot ekstrovertnom nastupu saksofona, na vlastiti način, gotovo samozatajno, privode molitvu kraju – bordun viola (i opet neskriveno folklornoga prizvuka) čvrsto je “uzemljen” na tonu c, čije oktave dopiru i do polazišnoga tona čitave skladbe. Most od Neba do Zemlje tako je konačno postavljen i učvršćen – Čovjek je, pak, ostao na njegovoj sredini, završnome tonu fis u vokalnoj dionici.

Šimun Matišić (Zagreb, 1996.) prvi je nastup imao u dobi od četiri godine, kada je svirao bubnjeve u kvartetu Branka Kralja. Udaraljke je počeo učiti kod prof. Božidara Rebića, a nastavio kod prof. Tomija Spasevskog i prof. Gorana Goršea. Paralelno s udaraljkama učio je klavir kod prof. Sretne Meštrović, a teoriju u GU Elly Bašić, gdje je maturirao udaraljke i glazbenu teoriju 2014. S 14 godina objavio je svoj prvi nosač zvuka Jazz nocturno. Surađivao je s brojnim inozemnim i domaćim jazz i klasičnim glazbenicima i orkestrima. Godine 2011. dodijeljena mu je Nagrada Judita na 57. Splitskom ljetu, za nastup s gitaristom Christianom Escoudéom. Godine 2014. započeo je novi projekt s pijanistom Matijom Dedićem, s kojim je dvije godine kasnije objavio live album Fortune smiles, ovjenčan nagradom Porin za najbolju izvedbu jazz skladbe. Godine 2018. sa svojim je sekstetom obajvio autorski jazz album Invocation, za koji mu je dodijeljena nagrada Porin u kategoriji za najbolju jazz skladbu. Član je ansambla Harlequin Art Collective, koji se trenutno bavi djelima Oliviera Messiaena, u kojem djeluje kao udaraljkaš i aranžer. Trenutačno je student pete godine udaraljki u klasi prof. Ivane Bilić te četvrte godine klasične kompozicije u klasi profesora Mladena Tarbuka, dok je prve dvije godine studija završio kod profesora Davorina Kempfa.
Trpimir Matasović

(CZK)

Vezani članci

Komentirajte

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Najnovije vijesti iz Međimurja