Tribina Čakovec četvrtkom
15.4. u 20 sati – MAJSTORI – Kazalište Moruzgva
22.4. u 20 sati – IDA GAMULIN, klavir – KONCERT
IZLOŽBA
15.4. u 19 sati – izložbeni prostor – otvorenje izložbe
VEDRAN RUŽIĆ – Proba orkestra
Gost: Davor Hrvoj, fotografije
Iz dana u dan
petak 9.4.
17.00 PINKLEC PRAZNICI
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC
DO VIĐENJA
lutkarska predstava
Redatelj: Romano Bogdan
Igraju: Davor Dokleja, Karolina Horvat i Mario Jakšić
20.00 VLATKO ŠTAMPAR
stand up comedy show
BOLJA POLOVICA
subota 10.4.
16.00 Kazališna družina Pinklec
PUŽ MUŽ
Režija: Romano Bogdan
Dramaturgija: Tanja Novak
Glazba: Bojan Miljančić
Uloge: Igor Baksa, Mario Jakšić, Davor Dokleja, Bruno Kontrec
18.00 NOBODY
akcija / SAD / 2021.
Režija: Ilya Naishuller
Uloge: Bob Odenkirk, Connie Nielsen, Christopher Lloyd
20.00 SJENA ŠPIJUNA
The Courier
triler / SAD / 2020.
Režija: Dominic Cooke
Uloge: Benedict Cumberbatch, Merab Ninidze, Rachel Brosnahan
nedjelja 11.4.
16.00 RAYA I POSLJEDNJI ZMAJ Raya and the Last Dragon
animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / SAD / 2021.
18.00 NOBODY
akcija / SAD / 2021.
20.00 SJENA ŠPIJUNA
triler / SAD / 2020.
ponedjeljak 12.4.
18.00 NOBODY
akcija / SAD / 2021.
20.00 SJENA ŠPIJUNA
triler / SAD / 2020.
utorak 13.4.
nema programa
srijeda 14.4.
nema programa
četvrtak 15.4.
19.00 izložbeni prostor – otvorenje izložbe
VEDRAN RUŽIĆ / PROBA ORKESTRA
20.00 Tribina Čakovec četvrtkom
Kazalište Moruzgva
MAJSTORI
Redatelj: Krešimir Dolenčić
Uloge: Petra Dugandžić/Jasna Palić Picukarić, Ecija Ojdanić, Matija Šakoronja/Slavko Sobin, Hrvoje Barišić, Dražen Bratulić
petak 16.4.
18.00 MORTAL COMBAT
akcija, avantura, fantastika / SAD / 2021.
Režija: Simon McQuoid
Uloge: Lewis Tan, Jessica McNamee, Josh Lawson, Tadanobu Asano
20.00 SILK ROAD
krimi triler / SAD / 2021.
Režija: Tiller Russell
Uloge: Jason Clarke, Nick Robinson, Jennifer Yun, Jimmi Simpson
subota 17.4.
16.00 ČAROBNI PROLAZ
Magic Arch
animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / Rusija / 2020.
Režija: Vasiliy Rovenskiy
Uloge/glasovi: Ivan Đuričić, Marko Makovičić, Mladen Vasari, Lovro Juraga….
18.00 MORTAL COMBAT
akcija, avantura, fantastika / SAD / 2021.
20.00 SILK ROAD
krimi triler / SAD / 2021.
nedjelja 18.4.
16.00 ČAROBNI PROLAZ
animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / Rusija / 2020.
18.00 MORTAL COMBAT
akcija, avantura, fantastika / SAD / 2021.
20.00 SILK ROAD
krimi triler / SAD / 2021.
ponedjeljak 19.4.
20.00 SAMO CRNJACI – by LAJNAP
stand up comedy show
utorak 20.4.
20.00 VLATKO ŠTAMPAR
ZABEZEKNUT
srijeda 21.4.
nema programa
četvrtak 22.4.
20.00 Tribina Čakovec četvrtkom
Koncert
IDA GAMULIN, klavir
Najave:
Tribina Čakovec četvrtkom
15. travnja 2021. u 20:00 sati
Kazalište Moruzgva
MAJSTORI
Autorica: Ana Tonković Dolenčić
Redatelj: Krešimir Dolenčić
Uloge: Petra Dugandžić/Jasna Palić Picukarić, Ecija Ojdanić, Matija Šakoronja/Slavko Sobin, Hrvoje Barišić, Dražen Bratulić
Scenografkinja: Irena Kraljić
Kostimografkinja: Martina Ptičar
Skladatelj: Mario Mirković
Oblikovatelj svjetla: Davor Horvat
Asistentica redatelja: Martina Đekić
Asistent scenografkinje: Kristijan Popović
Ariju Casta Diva iz opere Norma Vincenza Bellinija pjeva Lana Kos
Pjesmu Ženim muža pjeva Irma Dragičević
Fotografkinja: Vladimira Spindler
Dugo me već prate majstori. Iza mene su 3 temeljite adaptacije u 2 stana te bezbroj manjih preinaka i popravaka. Kroz moj život prošao je velik broj građevinskih radnika, a kad tome pribrojimo i automehaničare, električare, servisere kućanskih aparata i još kojekakve zanatlije, iskustva je više nego dovoljno. I puno sam naučila. Za početak, moraš znati sve što i majstori, makar teoretski, inače ti prijeti probijanje rokova ili troškovnika. Nije loše znati baratati i nekim izrazima poput “vagresa” ili “serklaže”, a ja sam usput naučila što su okapnice, parapeti i vinkli, baratati fleksericom i borerom, gletati, žbukati, farbati s pik trakom, vaditi parkete i argumentirano spuštati cijene odvoza šute. Ipak, od zanata su mi ipak zanimljiviji ljudi pa sam sa svojim majstorima uvijek sklapala kratkoročna, ali intenzivna prijateljstva, zapadala u rubne odnose i neku neobičnu intimu koja je svojstvenija rovovskom ratu nego razgovorima u razrušenom stanu. Čak sam tijekom predzadnjeg preuređenja poželjela napisati dramu koja bi usporedno pratila moj rad na adaptaciji jednog romana i radove u stanu jer su oba zahvata započela u isto vrijeme. Dramu tada nisam napisala, a suvišno je reći da su radovi u stanu završili debelo nakon premijere adaptacije romana.
Taman kada se sve posložilo i počelo nas zabavljati, dogodio se potres u jeku pandemije. Nakon 22.3. 2020. u Zagrebu, majstori su dobili i neku metaforičku težinu. Poučena svojim građevinskim frustracijama i egzaltacijama, bacila sam se na novu verziju priče koja mi se preklapala sa životom u potresom oštećenom stanu i traumama koje su se otvorile u čitavome gradu. Kažu da je najbolje pisati iz iskustva, a za mene nikad nije bio bolji trenutak da konačno zapišem svoju priču o majstorima.
Ana Tonković Dolenčić
Trajanje: 90 minuta
Tribina Čakovec četvrtkom
22. travnja 2021. u 20:00 sati
KONCERT
IDA GAMULIN, KLAVIR
Koncert organiziran uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske.
Na programu:
F. Schubert , F. Chopin, D. Pejačević, B. Papandopulo
Ida Gamulin svojim osebujnim klavirskim umijećem već 30 godina plijeni pozornost hrvatske i svjetske glazbene scene. Recitali u koncertnim dvoranama Stockholma, Osla, Bruxellesa i Helsinkija, govore o njezinom umjetničkom putu započetom u Londonu osvajanjem prestižne nagrade Myra Hess i debijem u Queen Elizabeth Hallu.
Nakon diplome na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Jurice Muraja odlazi u London gdje se usavršava kod uglednih pijanista Alfreda Brendela, Johna Lilla, Stephena Kovacevicha i Annie Fischer.
Godine 1983. započinje međunarodnu karijeru koju prate izvrsne kritike i vode u mnoga kulturna središta Europe, Sjedinjenih Američkih Država i Azije gdje nastupa na festivalima u Spolettu, Varni, Freiburgu, Strattfordu, Janaček festivalu te surađuje s uglednim orkestrima i dirigentima.
Među brojnim priznanjima, uz nagradu Myra Hess, ističu se specijalna nagrada Festivala u Freiburgu te nagrada Milka Trnina. Snimka Brahmsove sonate u fis molu proglašena je najboljom izvedbom na američkom Classical Music Directory 2005.
Ida Gamulin snima za BBC, France Musique, CBS, Bayerischer Rundfunk, za diskografske kuće EMI-Mava i Croatia Records. Do sada je izdala 14 nosača zvuka , a nedavno je promoviran 7 CD-box u povodu 30 godina suradnje sa izdavačkom kućom Croatia Records.
Usporedo s koncertnom karijerom, Ida Gamulin je redovita profesorica na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Održava seminare iz interpretacije na uglednim europskim akademijama, članica je ocjenjivačkih sudova međunarodnih pijanističkih natjecanja i predsjednica EPTA-e Hrvatske.
IZLOŽBA
Centar za kulturu Čakovec, izložbeni prostor, četvrtak 15. travnja 2021. u 19:00 sati otvorenje izložbe
VEDRAN RUŽIĆ
PROBA ORKESTRA
Gost: Davor Hrvoj – fotografije
Prije nešto više od godinu dana, Hrvatsku i svijet zahvatio je scenarij koji smo dotad bili navikli gledati u filmovima, odnosno, čitati u romanima katastrofe. Epidemija korona virusa zaustavila je dotadašnji način života i nametnula novi u kojem je otežan rad i djelovanje brojnih skupina ljudi. Jedna od njih su umjetnici, posebice oni izvedbeni, kojima je lockdown možda pružio mir potreban za introspekciju i autorefleksiju, ali je prekinuo sponu između njih i publike u kojoj izvedbena umjetnost ostvaruje svoj puni potencijal. Izložbom „Proba orkestra“ riječki jazz glazbenik i vizualni umjetnik Vedran Ružić problematizira onemogućenost glazbenih umjetnika da izvode svoja djela i bave se odabranom umjetnošću u vrijeme – kako ga autor naziva – koronaizma. Koncertne dvorane i prostori zjape prazni, baš kao i Ružićevi notni zapisi čija se crtovlja sastoje od nizova čavala, bodljikave žice i testnih epruveta. Ružićevi radovi popraćeni su fotografijama novinara i autora radijskih emisija o jazzu Davora Hrvoja koje prikazuju glazbenike i njihove instrumente u trenutku stanke između dviju izvedbi ili nakon koncerta. Opisana stanka može se simbolički proširiti na stanje limba u kojem su se glazbenici danas zatekli, onemogućeni da se bave svojim poslom i krenu naprijed. Jedino što možemo poželjeti jest da to stanje limba – za sve nas – čim prije završi.
Maja Žvorc, mag. hist. art.
U vremenu koronaizma, ako ga slobodno možemo nazvati tako, nastala je duga glazbena pauza pod znakom korone. U glazbi korona označava produljenje tišine za duljinu trajanja tona, akorda ili stanke koju određuje dirigent pri izvedbi djela ili osjećaj izvoditelja. Ove bi posljednje riječi poneki mogli shvatiti i na način da je „režiser“ lock-downa, osoba koja iz sjene u čestim slučajevima dirigira izvoditeljima-narodu ritam ponašanja. U tom sve glasnijem redu negodovanja naroda našli su se i umjetnici, ovoga puta „nevidljivi“ glazbenici koju su nekoć imali probe orkestra gdje je svaki zadržavao karakterni opis sebe i, nakon silnih živčanih probi, međusobnih predbacivanja, oštrih pogledavanja, spletkarenja, mrzovolje i škicanja na sat da napokon odjekne kraj probe. No, na posljetku u zvuku kolektiva ipak je muzika pobijedila sve. Svi su zaboravili na negativno iza njih i bila je bitna samo muzika i kako će ona doprijeti do ljudi.
…Sve je nekako stalo, a sada ni onih prijeko potrebnih probi više nema. Glazbenici su ostali doma, a njihovi stalci za note u dvorani za probe vezani su lokotom na okupu baš poput ugostiteljskih stolova i stolaca.
U dugom taktu tišine – iščekivanja svirke – našli smo se Davor Hrvoj i ja da ovom izložbom prezentiramo ono nešto što treperi prije i poslije koncerta, vidljivo samo onima koji se time bave, cjeloživotnim radom na poboljšanju zvuka.
Pomalo aktivistički radovi serije „Proba orkestra“ prikazuju često puta neuočene detalje koji se iz publike manje mogu doživjeti. Tako su se tu našli motivi bodljikava prazna crtovlja notnog zapisa, trube zatvorene u koferu na ulici, tlocrta stana života u „zarobljeništvu“ gdje i susjedi brane da se glazbenik bavi svojim poslom u svome domu govoreći da im smeta vježbanje, notna crtovlja načinjena od bodljikave žice zabranjene melodije, trombon koji je polegnut na praznim sjedalima za publiku.
U seriji pod nazivom „Forbidden Melody“ krenuo sam s korištenjem recikliranih materijala koje sam našao u „zarobljeništvu“ stana za vrijeme prvoga lock-downa. Tako sam u budnom iščekivanju sretnijih dana odlučio iskoristiti stare police i vratašca iz kuhinje, plahte s kreveta, izrezivati članke iz medija, iskoristiti nešto pijeska i nekoliko vreća cementa kao i čavle iz podruma te odlučio napraviti seriju radova koja opisuje zabranjenu melodiju stanja cijeloga društva. Tako su nastali novi radovi inspirirani patnjom glazbenika nadovezujući se na poznati kultni film Federica Fellinija „Prova d’orchestra“.
U razmišljanju stvaranja konkretnoga koncepta nedostajala mi je osoba koja jazz glazbenike poznaje u dušu. Našao sam ju u dugogodišnjem prijatelju i mentoru za jazz Davoru Hrvoju čiju sam knjigu „Jazz vibrations“ započeo čitati nekoliko mjeseci ranije. Inače umjetnički voditelj jazz projekata HDS-a i prepoznatljiv glas i stas u emisijama Vrijeme je za jazz na Hrvatskoj televiziji te Vrijeme za jazz i Cro-jazz na Hrvatskom radiju, bavi se niz godina umjetničkom fotografijom, a specijalizirao se za portrete jazz glazbenika koje poput vječitog studenta prati na pozornicama po Hrvatskoj i svijetu. Zamolio sam ga da mi pošalje one fotografije koje je radio u želji za prikazom stanja na probama, odnosno iščekivanja početka koncerta, tren koji je svim glazbenicima napet i drži ih na životu. Fotografije detalja napete tišine, detalja samotno napuštenih instrumenata, pognutih glava glazbenika u kontemplaciji, dirigenta koji je ostao bez orkestra ali poriv da radi ono za što je rođen jači je od toga pa je odlučio ravnati zvijezdama… Zajedno smo probirali fotografije za izložbu gradeći razgovor mojih radova u izričaju „arte povere“, pomalo meditativnih, iako u zadržavanju samo crno-bijelih nijansi, te njegovih fotografija u živim bojama s motivom prelaska glazbenika u tišinu i iščekivanje…
Proba d’orchestra možda i prvi put kao proba bez glazbe.
Vedran Ružić (26.8.1986., Rijeka) vizualni je umjetnik i jazz-glazbenik (kontrabas i bas gitara). Pohađao je Jazz konzervatorij u Klagenfurtu, a diplomirao 2018. godine na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci, smjer slikarstvo. Iza sebe ima trideset samostalnih i desetak zajedničkih izložbi u galerijama u Hrvatskoj i inozemstvu. Posljednjih nekoliko godina fokusirao se na izvedbu serijala slika i skulptura s ciljem povezivanja umjetnosti. Autor je četiri jazz-albuma i dobitnik nagrade Porin.
Vedran je izlagao u Hrvatskoj i inozemstvu već na drugoj godini pohađanja Akademije, a kako mu se studij bližio kraju, izložbe su postajale sve učestalije. Kao aktivni student na oba polja umjetnosti (slikarstvo i glazba), odlučio je napraviti art film “Spiritual Market” u suradnji s redateljima Irom Tomić i Johnom Kardumom, te se u tom projektu okušao kao performer-glumac i kao scenarist. Za taj projekt paralelno je radio scenarij i komponirao glazbu za svoj album. Snimivši album u studiju, odlučio je napraviti istoimeni art film na “zabačenim i zaboravljenim” lokalitetima duž cijele hrvatske obale. Naposljetku, u izrazito teškoj konkurenciji, osvojio je Porina za najbolji jazz- album 2017. godine.
Akademija primijenjenih umjetnosti dodijelila mu je 2018. godine Posebno priznanje za aktivan rad. Nakon što je uspješno povezao jazz koncert i art film, odlučio je napraviti projekt Libertin sa jazz kvartetom i troje suvremenih plesača. Za taj je projekt prvo napravio scenarij, potom komponirao i snimio glazbu u studiju te konačno radio probe sa suvremenim plesačima (Nastasja Štefanić, Karolina Šuša, Marko Kalc). Projekt je završen 2019. godine, a opisuje životni put u tri čina: Postanak – Obiteljski san – Libertin. Posljednji čin je onaj u kojemu se napokon odvažimo biti krojači svojega života.
Cijelo to vrijeme Ružić istražuje kako glazbenici vide boje kroz tonove, akorde, oblike; te naposljetku održava niz predavanja pod nazivom Povezivanje glazbe i slikarstva ― što je na koncu bila i tema njegovog diplomskog rada.
Većinom izlaže samostalno na konceptu povezivanja vizualne umjetnosti i glazbe.
Godine 2020. odlazi u Berlin na rezidenciju u „Institut Fur Alles Mogliche“ gdje boravi mjesec dana u stvaranju nove serije i istraživanju muzeja, galerija te jazz klubova.
Od 2014. do danas izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Nagrade:
Nagrada Porin 2017. godine – najbolji jazz album
Nominacija Porin 2017. godine – najbolja jazz skladba
Godišnja nagrada Općine Matulji 2015. i 2018. godine
Posebno priznanje Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci 2018.
Godišnja nagrada Primorsko goranske županije za doprinos kulturi (2018.)
Nagrada Status za najbolje jazz basista i kontrabasista 2012. i 2020. godine
Nominacija Porin 2021. – najbolja jazz izvedba
Autorski jazz albumi:
2015. “Night speaking”, Menart
2016. “Spiritual market” , Croatia Records
2019. “Libertin”, vlastito izdanje
2020. “Forbidden Live”, Distinctive
Film:
Spiritual Market, 2016.
(Idejni začetnik ko-scenarist, glavni glumac; redatelji: Ira Tomić i John Kardum), 38 minuta
Davor Hrvoj, novinar i autor četiriju knjiga, uz članke u novinama i časopisima, te na web stranicama objavljuje i fotografije. Kao autor fotografija – portreta jazz glazbenika – sudjelovao je na brojnim kolektivnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu.
CZK