U čakovečkom Centru za kulturu svečano je otvoren 25. susret profesionalnih kazališta za djecu i mlade Hrvatskog centra Assitej, jedna od vodećih kazališnih manifestacija u Hrvatskoj.
Prilika je to u kojoj publika na raspolaganju ima selektirane ponajbolje kazališne i lutkarske predstave za djecu i mlade koje su ove godine nastale u Hrvatskoj.
Djeca dijelila pozornicu s glumcima, susret sa školarcima otvorila čakovečka gradonačelnica
Ove će godine publika ukupno vidjeti 12 predstava kazališta iz cijele zemlje i inozemstva (Njemačka). Predstava koja je otvorila susret bila je „Carevo novo ruho“ Gradskog kazališta mladih Split, dok će čast da zatvori imati čakovečka Kazališna družina „Pinklec“ predstavom „Plavo sunce na žutom nebu“ u petak, 14. listopada. Svečanost otvorenja održana je uz predstavu „I Cyrano i djevojčica“ Riječkog kazališta mladih Kamov i teatra Poco Loco, a u izvedbi su uživali učenici međimurskih osnovnih škola, oduševljeni što su kao i glumci bili dio glavne pozornice CZK-a.
Assitej je otvorila gradonačelnica Grada Čakovca Ljerka Cividini zajedno s djecom i pritom im poželjela produbljivanje njihove ljubavi prema kazalištu. „Kazalište je prozor u svijet, ali i način na koji se djeca i mladi uče kreativnosti i toleranciji te pripremaju za život. Mi smo grad prijatelj djece, a ova smotra važan je kotačić u cijelom tom mehanizmu koji našoj djeci omoguće sadržaje i aktivnosti zbog kojih će sutra biti uspješni članovi ovog društva.“
Assitej dosad posjetilo više od 100 tisuća djece i mladih, a o nagradi ove godine odlučuje i dječji žiri
Kako je u uvodu naglasio Romano Bogdan, predsjednik Hrvatskog centra Assitej, centar je dio udruga profesionalnih kazališta za djecu i mlade Assitej International, a koje djeluje u 80-ak zemalja cijelog svijeta. „Posebno je važno i indikativno da se nakon Opatije i Zagreba prve tri godine, Assitej već 22. godinu zaredom održava u Čakovcu. Kako je u tom razdoblju više od 100 tisuća djece vidjelo za njih pripremljene predstave, nadam se da ćete i vi uživati te da se vidimo i sljedeće godine. Mi ćemo se potruditi i ove godine biti dobri domaćini, radovati se svakom početku predstave te uživati u kazališnoj umjetnosti koju u naš grad donose naši kazališni prijatelji iz cijele Hrvatske“, dodao je.
U Čakovcu su tako generacije odrasle uz ovaj susret, a u 2022. godini u šest dana donosi 12 predstava uz 35 međunarodnih gostiju u okviru projekta Creative Europe. Prosudbena komisija u sastavu Vanja Jovanović, Anđela Ćurković-Petković i Dina Vukelić, dodijelit će nagrade najuspješnijim predstavama u više kategorija, a ove godine po prvi puta je formiran i dječji žiri u sastavu Naomi, Matija, Lana, Jakov, Elena, Aleksandra i Magdalena koji će također pratiti sve predstave i odlučiti o jednoj od nagrada.
Otvorenju je prisustvovala i ravnateljica Uprave za razvoj kulture i umjetnosti u Ministarstvu kulture i medija RH Nevena Tudor Perković koja je posebno naglasila kako je kazalište iznimno važno mjesto susreta za djecu i mlade. „Ovdje ćete naći neke situacije i stvari koje nećete vidjeti nigdje drugdje, eventualno pročitati u knjigama ili vidjeti na filmovima, pa se nadam da ćete uživati. Ujedno bi voljela kada bi stručni i dječji žiri slično razmišljali i istu predstavu na kraju ocijenili najboljom“, rekla je.
Spomenimo kako je predstave za smotru selektirala Katarina Kolega, radijska urednica i kazališna kritičarka koja je u najavi Assiteja naglasila kako su najvažnija pitanja na koja se ovakvim manifestacijama traži odgovor – koje su potrebe mladih u kulturi, na koji ih način zainteresirati za kulturne manifestacije i kako privući mlade u kazalište. „Mnoge predstave na ovogodišnjem festivalu povezuje tema usamljenosti – jedni su usamljeni jer su se doselili u novu sredinu, drugi jer su im se prijatelji odselili, treći su drugačiji od ostalih pa se moraju nositi i s teretom nerazumijevanja, osuđivanja i odbacivanja, a četvrti se teško nose s traumom gubitka. O tome govore autorski tekstovi, ali i klasici u čijim se inscenacijama dodiruju nekadašnja vremena i suvremenost, s time se podjednako bave institucionalna i nezavisna kazališta“, objasnila je.
(gč)