Nacionalni baletni prvak Tomislav Petranović na TOP RADIJU osvrnuo se na pomamu za Orašarom, otkrio je zašto se na početku njegove karijere nije očekivalo da će plesati Princa u tom baletnom spektaklu i kada mu je sekunda trajala najdulje u životu.
Svi smo već navikli na velike gužve ispred zagrebačkog HNK kad krene prodaja ulaznica za Orašara, jedan od najizvođenijih baleta na svijetu, a slična pojava se bilježi diljem svijeta.
‘Apsolutno zasluženo. Postoje baletne kompanije u svijetu koje na temelju Orašara financiraju cijele svoje sezone. Ljudi ga jednostavno vole, od muzike do priče, pravog tajminga. To je jedna sinergija koja se dogodi u božićno vrijeme, curice sanjaju da plešu sa svojim princem i mi kao plesači uživamo da smo na sceni, da smo dio priče u kojoj toliko ljudi uživa.’
Uloga Princa u Orašaru donijela mu je i nagrade, a posljednja je Nagrada hrvatskog glumišta. ‘To mi je izuzetno drago, jer kad sam počinjao svoju plesnu karijeru u baletnoj školi nekako se nije očekivalo od mene da ću plesati princa, tako da sam ja svoju prvu prinčevsku premijeru u Orašaru imao u Bečkoj državnoj operi. Nakon toga se otvorila Pandorina kutija’, rekao je Petranović, a Barbaru Kolar je zanimalo zašto nije bio predodređen za Princa.
‘Klasični balet ima svoje određene kanone ljepote, nešto što je uobičajeno. Ljudi rijetko kada me vide kažu – Ti si plesač baleta. Uglavnom, prvo što dobijem je da sam nogometaš. Baletani su tanji i imaju vretenaste mišiće…’, odgovorio je Petranović koji je svojevremeno privukao pažnju u Hrvatskoj nastupima na Novogodišnjim koncertima u Beču.
‘Sjećam se prvoga, 1. 1. smo došli na snimanje i hladno je bilo. Mramorni pod, a mi polugoli, vrlo oskudno obučeni s jako tankim papučama. Počinje muzika i meni prođe kroz glavu prvi put – gleda te milijarda ljudi. Morao sam se jako koncentrirati, doslovno sam se zaledio. Ne znam zašto mi to prije nije palo na pamet, da odradim taj šokantni dio prije toga, ali ne. Meni je to palo na pamet kada je režiser govorio tri, dva, jeeeedan. Mislim da je ta sekunda bila najdulja u mom životu’, prisjetio se nacionalni baletni prvak koji je kao dječak među školskim kolegama bio poznat po – reklamama.
‘Snimao sam puno reklama kao klinac kako me nije bilo sram kamera, za razliku od sada. U školi nisu znali da plešem balet, znali su me s televizije pa su me zafrkavali na taj račun, dobro da nisu znali da plešem balet, to bi onda bilo puno gore.’
Baletna umjetnost podrazumijeva veliku disciplinu, ali što se prehrane tiče Petranović se nije odrekao slatkog.
‘Jedna od najboljih stvari u plesu je da, ako imaš puno posla, možeš jesti što god hoćeš. Puno ljudi ne vjeruje u to, ali mi šest, sedam sati bez prestanka fizički radimo, većinu tog vremena vrlo naporno. Mi smo u biti izumili intermittent fasting, ali ne zato što smo planirali nego kad plešeš ne možeš jesti, onda imaš kratki ‘prozor’ kad možeš jesti i onda moraš ići u krevet. Nuspojava mog posla je da imam dobru liniju, ali, naravno, i pazim se’, rekao je za TOP RADIO.
amm-all market media